Madis Müller: kui sõna maksab rohkem kui tegu

Madis Müller
, Eesti Panga asepresident
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Madis Müller.
Madis Müller. Foto: Liis Treimann

Eel­kommuni­ka­tsioon mängib rahaturgudel järjest suuremat rolli. Usaldus­väärsus püsib vaid juhul, kui antud lubadustest ka kinni peetakse, kirjutab Eesti Panga asepresident Madis Müller.

Sõnal võib vahel olla suurem kaal kui tegelikul teol. Keskpankade aktiivne tegutsemine kriisi ajal on pälvinud laialdast tähelepanu ja kuigi arvamused on vastakad, on keskpankade tegevust valdavalt tunnustatud kui olulise leevenduse pakkumist finantssüsteemi pingetele – seda nii euroalal, USAs, Suurbritannias kui ka mujal.

Viimastel kuudel oleme aga olnud tunnistajaks huvitavale muutusele juhtivate keskpankurite avaldustes. Huvitav ongi just see, kuivõrd tugev mõju on olnud vaid avalduste stiilimuutusel, ilma et samal ajal oleks astutud tegelikke samme, näiteks muudetud intressimäärasid. Tundub, et tegude asemel on vähemalt ajutiselt hakanud domineerima sõnad. Ka eesti keelde on jõudnud uudissõna «eelkommunikatsioon» (ingl forward guidance), mis keskpankurite kõnepruugis tähendab mingil määral siduvate kommentaaride andmist võimalike tulevaste rahapoliitiliste otsuste kohta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles