Lumevallidest hoolimata pealinn liiklust naljalt piirama ei kipu

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Teeseadus ütleb, kui kõrge tohib olla lumevall ja kui lai peab olema sõidutee. Viljandi tänavad ei ole juba mõnda aega nendele normidele vastanud ja heakorrafirmal tuleb lumi tänavatelt ära viia.
Teeseadus ütleb, kui kõrge tohib olla lumevall ja kui lai peab olema sõidutee. Viljandi tänavad ei ole juba mõnda aega nendele normidele vastanud ja heakorrafirmal tuleb lumi tänavatelt ära viia. Foto: Elmo Riig / Sakala

Kõrged lumevallid on muutnud linnatänavatel liiklemise kohati ohtlikuks, ent ehkki majandusministri määrus seda lubaks, ei kiputa naljalt ohtlikes kohtades siiski liiklust piirama või tänavaid sulgema.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi määrus sätestab, et teelõigul, kus on ohutu liiklemine raskendatud, tuleb liikluskorraldusvahenditega tähistada liikluspiirangud või kui see ei aita, peab omanik tee sulgema.

Maanteeameti pressiesindaja Allan Kasesalu kinnitas, et linnatänavate nõutavale seisunditasemele vastavust kontrollib kohalik omavalitsus, kes peab ka vajadusel tänavaid sulgema. Maanteeameti vastutada on riigimaanteede korrasolek: «Minu teada maanteedel kõrgete lumevallidega probleeme ei ole,» sõnas Kasesalu.

Küll aga on kõrged lumevallid tekitanud ohtlikke olukordi mitmel pool linnades, näiteks Tallinnas ja Kohtla-Järvel on lapsed koguni nende tõttu auto alla jäänud ja vigastada saanud.

Tallinna liiklusteenistuse direktor Mati Songisepp ütles, et Tallinn ei ole liikluspiiranguid või tänavate sulgemist kasutanud. «Oleme pannud ainult peatumise keelu märke kohtadesse, kus see võiks takistada lumekoristust,» märkis ta.

«Kuidas te kujutate ette, et tänav Tallinnas kinni panna?» imestas ta.

Ka on Songisepp raskendatud läbipääsetavusega kitsaste tänavate ühesuunaliseks muutmise vastu: «Parem teeme siis lumevallidesse paarikümnemeetrised taskud, et saaks vastutuleva auto eest kõrvale tõmmata. Ega need pole ju magistraalid, kus ei saaks korraks kinni pidada.»

«Kui määrusega on kehtestatud, et lumevalli kõrgus tohib olla 70 sentimeetrit, aga tänavapuhastaja ütleb, et lund pole kuskile lükata ja teeb paarimeetrised vallid, siis sel juhul tema eksib majandusministri määruse vastu,» viitas Songisepp sellele, et jälgida tuleb hoopis tänavakoristajate tööd.

«Minu seisukoht on, et tänavapuhastajate lohaka töö või tegematajätmise tõttu ei pea hakkama liiklust piirama,» oli Songisepp kategooriline.

«Me sõidame koos kommunaalameti inimestega ringi, märgime ohtlikud kohad ära, paneme kirja ja kommunaalamet annab selle info edasi koristajatele. Viimastel päevadel oleme seda pidanud tegema, ehkki viimasest lumesajust on juba paar nädalat möödas,» rääkis ta.

«Nii et see lumerohkus ei ole traagiline juhtide seisukohalt, küll aga on ohtlik ristmikel-ülekäiguradadel,» tõdes liiklusdirektor.

Samas on näiteks Tartu ja Pärnu linnavalitsus lumerohkel ajal mõned tänavad ühesuunaliseks muutnud ning teisal kitsastes kohtades keelanud parkimise.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles