Koduhooldaja amet eeldab veenmisoskust

Aime Jõgi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Koduhooldustöötajal Maie Veimanil on üheksa psüühilise erivajadusega klienti, keda ta Annelinnas külastab. Ta ütles, et kuigi kodused olukorrad on keerukad, meeldib talle ta töö väga.
Koduhooldustöötajal Maie Veimanil on üheksa psüühilise erivajadusega klienti, keda ta Annelinnas külastab. Ta ütles, et kuigi kodused olukorrad on keerukad, meeldib talle ta töö väga. Foto: Margus Ansu

Vaimse tervise hooldekeskuse töötajate argielus tuleb ette olukordi, mis tekitavad eetilisi dilemmasid. Head lahendust ei pruugi alati olla ja siis tuleb küsida, kumb on hullem, kas probleemile reageerimine või sellele reageerimata jätmine.

Koduhooldustöötaja Maie Veiman külastab iga päev kolme või nelja klienti. Enamasti on nad eakad inimesed, kellest mõnel on mäluprobleemid ja mõnel psüühikahäire.

Ühe kodus läheb tund, teise juures kaks tundi. Tuleb koristada, nõusid pesta ja poest süüa tuua ning vahepealsetel minutitel meelde tuletada seda, et klient end lohakile ei jätaks. Et vaid liikumine tagab selle, et ka kõrges vanuses inimene saaks oma kodus võrdlemisi kaua ise hakkama.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles