Kallima reklaamikampaania kuldmuna läks rohelisele energiale

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kokku 16 muna võitnud Taevas Ogilvy – Rauno Kutti (tagant vasakult), Karl Saluveer, Tanel Tomson, Helene Vetik, Kair Käsper,  Arno Jürjens (eest vasakult), Chintis Lundgren ja Anni Mäger.
Kokku 16 muna võitnud Taevas Ogilvy – Rauno Kutti (tagant vasakult), Karl Saluveer, Tanel Tomson, Helene Vetik, Kair Käsper, Arno Jürjens (eest vasakult), Chintis Lundgren ja Anni Mäger. Foto: Jelena Rudi

Reklaamiauhindade jagamisel said võidurõõmu nautida pea kõik Eesti agentuurid, sest mune jagati 116. Täht­s­aima pälvis Der Tanki Eesti Energi kampaania.



Eesti Energia võistles üle 300 000 krooni maksvate kampaaniate kategoorias. Neid esitati reklaamiagentuuride liidu presidendi Heily Aaviku sõnul tänavu 37, mida on rohkem kui kunagi varem. «Ja ma pean ütlema, et ka paremal tasemel kui varem,» nentis Aavik.

Ta lisas, et Eesti Energia reklaam oli parim tänu firma heale koostööle reklaamiagentuuriga ning tulemusele, mis räägib sellest, et roheline energia on ainuvõimalik tulevikulahendus.

Kokku anti reklaamitegijatele üle saja auhinna – lisaks kuld,- hõbe- ja pronksmunadele jagati ka eriauhindu. Näiteks sai auhinna «Tubli! 2010» Miia Milla Manda muuseumi tellitud lauamäng, «Egomuna 2010» agentuur Der Tank ning preemia inimnäolise propaganda «Vali inimene, mitte part» eest Indrek Tarand.

Esmakordselt hindas žürii ka sotsiaalmeedia kasutamist, kus küll kuldmuna välja ei antud, kuid hõbedase vääriliseks tunnistati A. Le Coqi Facebooki fännilehekülg. Aaviku sõnul jälgitakse auhindade lisamisega nimistusse välismaiste reklaamikonkursside trendi ning kuna uusi lahendusi ja kategooriaid tuleb järjest juurde, on see lihtsalt vältimatu.

Kui valdkondi tuleb juurde nagu seeni pärast vihma, saab häid reklaamitegijaid Eestis Aaviku hinnangul kahe käe sõrmedel kokku lugeda. «See muster kordub aasta-aastalt,» rääkis ta neist, kes peaaegu igal aastal mõne auhinnamuna saavad.

Tele- ja raadioreklaami žürii liikme Alvar Jaaksoni sõnul on tore, et peaaegu kõik Eestis tegutsevad reklaamiagentuurid auhinna saavad, aga samas ajab see asja segasemaks. «Mõni aasta tagasi anti tele kategoorias ainult kolm auhinda välja, nüüd on neid 21,» osutas ta.

Kategooriana on Jaaksoni sõnul kõige tähtsam kampaania, sest see hõlmab reklaami erinevaid alaliike ning žürii jaoks on huvitav ja oluline selle turunduslik pool. «Kampaania võidab peaaegu alati ka Grand Prix’,» nentis ta. Jaakson lisas, et inimestele läheb tegelikult palju rohkem korda telereklaam. «Sest need jõuavad paljude inimesteni ja on tavaliselt vaimukamad,» põhjendas ta.

Parim näide toredast telereklaamist on Jaaksoni sõnul pronksmuna ja Postimehe lemmiku tiitli võitnud Simpsonite paroodia «Saaremetsad». Seda, et TV 3 uudiseid reklaamiv klipp kuldmuna ei saanud, põhjendas Jaakson sellega, et klipi turunduslik pool oli nõrk: «See ei ole reklaamina nii hea kui näiteks lühifilmina – paljud žüriiliikmed ütlesid, et nad ei mäletanudki, mida see reklaamis, aga lühifilmina on lõbus ja läheb rahvale peale.»

Valik võitjaid

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles