Hea pedagoog õpetab läbi oma isiksuse

Alo Raun
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ajaloo õpetamist on muutunud ka riigieksam, sest faktiteadmiste kõrval nõuab see ka arutlemisoskust.
Ajaloo õpetamist on muutunud ka riigieksam, sest faktiteadmiste kõrval nõuab see ka arutlemisoskust. Foto: Sille Annuk

Lastevanemate liidu juht ja Viimsi keskkooli direktor leiavad, et isiksusena tugevad pedagoogid tegelevad oma aine õpetamise kõrvalt märkamatult ka väärtuskasvatusega.


«Väärtushinnangute kasvatamine käib läbi isiksuse. Hea matemaatikaõpetaja kasvatab oma isiksuse läbi õpilases väärtusi rohkem,» rääkis lastevanemate liidu esimees Enn Kirsman neljapäevasel õpetajate liidu korraldatud õppekavakonverentsil peetud debatis.

«Väärtusi ei ole võimalik kasvatada selliselt, et kallid lapsed, täna me harjutame isamaalisust, täna räägime ligimesearmastusest või innovaatilisest lähenemisest. See kas on või ei ole.»

Ka Viimsi keskkooli direktor Leelo Tiisvelt märkis, et tugevad ja andekad õpetajad annavad väärtusi noortele paremini edasi.

Tema sõnul pole selles midagi halba, kui uute õppekavade jõustumisel hakkavad noored eelistama nende õpetajate antavaid valikaineid, kes on väga head pedagoogid ja tugevad isiksused.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles