Päevatoimetaja:
Tarvo Madsen
Saada vihje

Põhjas on suured võimalused

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Põhja-Soome kasvueelduseks on raudteevõrgu paranemine. Raudtee on põhjas peamine transpordivahend.

Raudteede tähtsus võiks Soome arvates veelgi kasvada, sest võrreldes Kesk-Euroopat läbivate raudteedega on Soome eeliseks Venemaaga sama rööpalaius. Soome-Vene piiril ei ole vaja vahetada vagunite rattaid või laadida kaupa ümber.

Põhja-Soome transiidi probleemiks on olnud puudulik raudteeühendus Venemaa poolel. Lietmajärvi ja Kotshkoma vahelise teelõigu puudumine on olnud probleemiks, aga mure on möödas, sest tee on valmimas.

Kui vaadata Soome ümbruse kaubavoogude kaarti, siis selgelt kõige rohkem liigub Soome lähedal kaupa Murmanski ja Peterburi vahel. Lietmajärvi-Kotshkoma lõigu valmimine võib anda Põhja-Soomele sellest liiklusest, Venemaa jaoks väikese, aga Soome jaoks suure osa.

«Põhja-Soome sadamate äri põhineb Põhja-Venemaalt pärinevate toorainete läbivoolule,» kommenteeris Põhja-Soome sadamate võimalusi Majanduskõrgkooli uurija Matti Särkkä.

Artikli algusesse

lehekülje algusesse , esileheküljele

Webmaster
Copyright © Postimees 1995-1996

Kommentaarid
Tagasi üles