Skip to footer
Päevatoimetaja:
Lomely Mäe
Saada vihje

Kliendid on Cirrus Maestro katsejänesed

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
NILS NIITRA

29. juulil lasi Hansapank käiku Cirrus Maestro rahvusvahelise maksekaardi, mida ei saa siiani kasutada 30-40% Eesti makseterminaalides ning kolmes Hansapanga sularahaautomaadis. Hansapank ei teavitanud oma kliente eesseisvatest ebameeldivustest õigeaegselt.

Eelmisest nädalast alustas Hansapank oma klientide hulgas aktiivsemat rahvusvahelise Cirrus Maestro maksekaardi reklaamikampaaniat. Vanemat tüüpi niinimetatud kollase roosi kaardi omanikud saavad need tasuta vahetada rahvusvaheliste, Cirrus Maestro embleeme kandvate maksekaartide vastu.

Mured lahenevad augusti lõpuks

Poole kuuga on endale uue maksekaardi vahetanud umbes 1000 Hansapanga klienti. Üllatusena on osa neist avastanud, et paljudes kollase roosi embleemi kandvates kauplustes ei ole võimalik Cirrus Maestroga tasuda.

Hansapanga pangakaartide osakonna juhataja Kalle Vaalma väitel saab Cirrus Maestroga praegu tasuda kõigis 400 Hansapanga makseterminaalis.

«Mõnedes teiste pankade makseterminaalides Maestro ristkasutuse võrk täna veel ei toimi,» kinnitas Vaalma eile «Postimehele». «See ei ole paraku täielikult meie teha. Oleme teinud selle kiirendamiseks kõik endast sõltuva,» väitis Vaalma.

Vaalma väitel on selle nädala lõpuks Cirrus Maestroga võimalik tasuda 90-95% Eesti ristkasutuse makseterminaalides. Eelmisel nädalal sai Cirrus Maestroga tasuda 60-70% terminaalides.

Hansapanga kontoritele anti eelmise nädala teisel poolel korraldus teavitada kliente võimalikest probleemidest kaardiga maksmisel. «Eelmise nädala algul ei olnud kõik Cirrusega tekkinud probleemid veel selgunud ja me ei saanud veel anda adekvaatset infot,» nentis Vaalma.

Pankade kaardikeskuse tegevdirektori Margus Auni kinnitusel on Cirrus Maestro pangakaartide ristkasutusse seadmise venimine kaardikeskuse süü.

Tekitab piinlikke olukordi

Tundmatuks jääda soovinud Cirrus Maesto maksekaardi omaniku sõnul tunneb ta ennast pärast paarinädalast kaardi kasutamist katsejänesena.

«Tahtsin endale ühest kauplusest selle kaardiga üht-teist osta,» lausus klient. «Müüja tõmbas kaardi terminaalist läbi, ootas veidi ja jäi mind põrnitsema pilgul, nagu oleks see kaart mingi võltsing,» kirjeldas anonüüm «Postimehele» oma kogemust. «Teller võiks ikka kaarti kätte andes öelda ka, et võivad probleemid tekkida.»

Vaalma sõnul ei võta Cirrus Maestrot praegu vastu kolm Hansapanga sularahaautomaati: kaks neist asuvad Tallinnas ja üks panga Pärnu kontoris. Kahe vanemat tüüpi sularahaautomaadi ümberseadistamine peaks Vaalma sõnul lõppema täna ja Tallinna Peterburi maantee sularahaautomaadi vahetab pank uue ja sobivama vastu.

Cirrus Maestro kogub populaarsust

Sügisel peaksid Cirrus Maestro maksekaartide süsteemiga ühinema ka Hoiupank, Forekspank ja Tallinna Pank.

Uues maksekaardis on ühendatud sularahasüsteem ja maksesüsteem, kus Cirrus tähistab sularahasüsteemi ja Maestro maksesüsteemi.

Maestro maksekaart on kasutusel 50 riigis. Soomes ei saa sellega veel tasuda. «Europay Internationali Maestro-programm on neli-viis aastat vana ja teda ei ole jõutud veel kõikjal juurutada. Samas kasvab selle aktsepteerimiskohtade arv väga kiiresti,» selgitas Vaalma.

Maailmas on 1,5 miljonit Maestro makseterminaali, neist ligi 500 000 asub Ameerikas. Hispaanias on 336 000, Itaalias 94 000 ja Prantsusmaal 70 000 Maestro makseterminaali, mujal Euroopas on kaart seni vähem levinud.

Cirrus-ketti kuulub 240 000 sularahaautomaati, neist 130 000 asub Euroopas.

Soome 2300 sularahaautomaadist saab pea kõigis sularaha välja võtta ka Cirrus Maestroga. «Lätis väljastavad seda kaarti kolm-neli suuremat panka ja seal ei ole Maestroga samuti probleeme,» lausus Vaalma.

Kommentaarid
Tagasi üles