Pensionäride koduse vara kindlustus on ASA Kindlustuse uus kindlustustoode, mida müüvad lisaks ASA Kindlustuse esindustele koostöölepingu alusel ka kõik Eesti Posti esindused ja postiljonid, kes pensionäridele pensioni koju toimetavad. Kindlustamine maksab pensionärile 47 krooni kuus.
Kindlustus kindlustab ainult pensionäride vallasvara, mille hulka ei kuulu kinnisvara (maja, kõrvalhooned), auto, kodus leiduvad väärisesemed (kuldehted, kunstiteosed) ja kodus leiduv raha. «Vallasvara hulka kuuluvad kodumasinad, mööbel, olmeelektroonika, riided, nõud,» selgitas ASA kindlustuse suhtekorralduskonsultant Priit Puusepp.
Lepingu alusel kannab ASA Kindlustus vastutust järgmiste õnnetusjuhtumite puhul korteris:
tulekahju, välgulöögi või plahvatuse tekitatud koduse vara kahjustused - kindlustussumma kuni 80 000 krooni;
keskkütte- ja veevarustussüsteemi ning kanalisatsioonitorustiku avarii - kindlustussumma kuni 50 000 krooni;
vargus, röövimine, vandalism pärast korterisse sissemurdmist - kindlustussumma kuni 30 000 krooni.
Kliendi omavastutus on iga eelnimetatud õnnetusjuhtumi puhul 300 krooni, s.t et sellest väiksemaid kahjusid ei hüvitata.
Kindlustusleping sõlmitakse pensionäride kodust vara üle vaatamata. Õnnetusjuhtumi korral määratakse kahju suurus ja hüvitatakse see kas politsei koostatud hävinud varade nimekirja (vargus, röövimine, vandalism), tuletõrje tõendi või veeavarii korral avarii fikseerija (remondifirma) tõendi alusel.
Varakindlustuspoliisi sõlmimisel peab pensionär jälgima, et poliisile märgitaks aadress, kuhu ta on ametlikult sisse kirjutatud, sest poliis kehtib ainult nimetatud aadressil kahjustatud vara kohta. Teistel aadressidel asuva vara kohta ei saa pensionär varakindlustuslepingut sõlmida.
Kui õnnetus on juhtunud pensionäri enda süül, siis makstakse kahju välja juhul, kui õnnetus pole tekitatud tahtlikult.
Konkureerivate kindlustusfirmade esindajad on 2. oktoobri «Äripäevas» väitnud, et ülaltoodud kahjude tekkimise tõenäosus on äärmiselt väike, seda enam, et pensionärid on valdavalt kodus ja hoiavad oma varal silma peal. Konkurentide sõnul jääb segaseks ka kahjukäsitluse pool. Märgitakse ka, et poliise müüvad postiljonid ei oska pensionäride küsimustele vastata või neid vajalikest asjadest teavitada.
ASA Kindlustuse esindajad väidavad aga, et postiljonide eeliseks on teeninduse kiirus ja et kahjukäsitlusel usaldatakse oma kliente.