Skip to footer
Päevatoimetaja:
Marek Kuul
Saada vihje

Internet ohustab telefonifirmasid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

KALJU EHALA

Turu-uurimisinstituut Dataquest ennustab, et 2002. aastal kasutab i-net-telefoni regulaarselt 8 miljonit inimest kogu maailmas.

«50 protsenti kasutajatest helistavad PClt PCle, umbes 30 protsenti telefonilt telefonile,» prognoosib Dataquesti telekommunikatsiooni peaanalüütik John Lilley.

Telefonifirmad kaotavad i-net-telefoni leviku tõttu kindlasti miljardeid dollareid, igal juhul toovat internet ise seevastu uusi kasumeid. Ühiskonnale tähendaks see võimalust, et andmeside ja i-net-telefoni kasum ületavad lähiaastatel mobiiltelefoni tähtsuse. Juba sellepärast, et mobiilsides hakkaksid hinnad rõhuva konkurentsi tõttu järsult langema.

Internetikõned tasuliseks?

USA telekommunikatsiooniamet (Federal Communications Commission) teeb ühes aruandes ettepaneku, et i-net-telefonifirmadele peaks kehtestama maksu telekommunikatsiooni infrastruktuuri finantseerimiseks, nagu seda hetkel maksavad tavalised fiksvõrgu telefonifirmad. I-net-telefonifirma IDT (pakub Net2Phone ja Net2Fax tooteid) reageeris ettepanekule sellega, et tühistas tasuta sideteenused Ameerika Kongressi liikmetele.

Ameerika fiksvõrgu telekomid, mis pakuvad kaugekõnesid, maksavad maksu kohalikule telefoniteenuste pakkujale (nii minuti- kui ka põhimaksu). Kohalikud pakkujad peavad raha kasutama selleks, et toetada linna avalikku telekommunikatsiooni infrastruktuuri ja abistada hõredalt asustatud piirkondi.

I-net-telefoniteenustelt maksude nõudmise mõttekust argumenteeris ametkond väitega, et kõned erinevad normaalsest telefonikõnest üksnes tehniliselt.

IDT president Jim Courter argumenteeris: «Kui USA post pole püüdnud reguleerida e-mailiga suhtlemist, ei peaks FCC seda tegema ka i-net-telefoniga helistamise suhtes.»

Telekommunikatsiooni analüütik Charles DiSanza seevastu mõistab FCC argumente: «Kõnelemine interneti kaudu on katse reegleid eirata. Telefonikõne on telefonikõne.»

Hinnangute kohaselt peetakse praegu USAs umbes pool protsenti telefonikõnedest interneti kaudu. Viie aasta pärast võib see olla aga juba 10 kuni 15%.

Kommentaarid
Tagasi üles