Tallinna-Tartu maantee sai jupivõrra siledamaks

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

URMAS PAET

Eile Tallinna-Tartu maanteel avatud 3,5-kilomeetrine Vaida teelõik lõpetab uue maantee jupikaupa ehitamise, ülejäänud trass on kavas ehitada korraga.

Ligi 25 miljonit krooni maksnud Tallinna-Tartu maantee Vaida teelõiku hakati maanteeameti peadirektori Riho Sõrmuse sõnul ehitama juba 1990. aastal, mil alustati mullatöödega. Rahapuudusel peatus ehitus 1993. aastal ning alles 1997. aastal õnnestus tegevus sel teelõigul uuesti käivitada.

Sõrmus lisas, et järgmiseks aastaks uuendatakse Jüri ja Vaida vahel ka teine teeniit ning siis on esimesed 20 kilomeetrit uuest esimese klassi Tallinna- Tartu maanteest valmis.

«Kuid kui vaadata kogu Tallinna-Tartu maanteed, siis jupikaupa ehitamisega ei jõua me ka paarikümne aastaga Tartusse. Seniseid lõike on ehitatud riigieelarve raha eest, kuid kogu uue maantee avamiseks on vaja laenu,» sõnas Sõrmus.

Ka teede- ja sideminister Raivo Vare nentis, et senised uue Tallinna-Tartu maantee kilomeetrid on raskelt tulnud. Vare sõnul on aga juba nüüd Jüri ja Vaida vahel võimalik näha, kuidas peaks hakkama välja nägema kogu Tallinna-Tartu esimese klassi tee.

«Ülejäänud Tallinna-Tartu maantee ehitus tuleb aga lahendada tulenevalt tervikobjekti loogikast. Valitsus peaks 1. novembriks kuuest teevariandist ühe välja valima ning siis on võimalik projekti edasi viia,» lisas Vare.

Uue Tallinna-Tartu maantee ehitustööga võib Vare sõnul alustada hiljemalt 18 kuud pärast seda, kui trass on valitud. Tee ehitus kestab kolm aastat, seega peaks Tallinna-Tartu esimese klassi maantee Paia ristmikuni olema valmis 2003. aastaks. «Esimese klassi tee tuleks teha lisaks veel üksikutesse kohtadesse, näiteks Põltsamaa ümbrus, Kärevere sild ja Tartu piirkond,» lisas ta.

Uus maantee Vaidast Paiani peaks maksma minema 1,6 miljardit krooni, kuid tee ehitushinda mõjutab oluliselt see, kust trass minema hakkab.

Uue tee ehitamine Tallinna ja Tartu vahele peaks oluliselt vähendama sellel teel juhtuvaid liiklusõnnetusi.

Sirje Lilleorg maanteeameti liiklusohutusosakonnast ütles, et Tallinna-Tartu maantee on kõige ohtlikum Eesti maantee. Selle aasta esimese kuue kuuga juhtus sel maanteel 26 liiklusõnnetust, milles sai surma viis ja vigastada 48 inimest. «Nii suur õnnestuste arv näitab tee liiklusintensiivsust ja ohtlikkust,» sõnas Lilleorg Postimehele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles