Skip to footer
Päevatoimetaja:
Mai-Brit Jürman
Saada vihje

Külmal ajal vajab auto varustus täiendust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

HARLI ULJAS

Talvel tuleb autos hoida vahendeid, mis aitavad klaasilt jääd puhastada, abistavad käivitamisel ning võimaldavad teha autole korrastustöid.

ASi Autodet müügijuhi Jüri Reidla sõnul peaksid talvel autos olema jääeemaldusvahendid, kas siis keemilised või mehaanilised. Mehaanilised vahendid võivad klaasi kriimustada. Keemilise vedeliku klaasile pihustamisel teeb vedelik jää rabedaks ning see pudeneb puudutades maha.

Umbes kolm korda talve jooksul tuleks klaasid töödelda uduvastase aerosooliga. Siis tekib udu Reidla selgitusel vaid hetkeks ja kütteseade eemaldab udukihi kiirelt. Reidla väitel pole siin kartust, et vahendid oleksid mürgised ja neid ei tohiks sisse hingata.

Käivitus lihtsamaks

Sõltuvalt auto tüübist võib kasutada ka külma ilma abivahendit käivitusel - käivituseetrit. Seda tuleb Reidla sõnul enne käivitamist natukene pihustada õhufiltri avasse. Käivituseeter hõlbustab esimese sädeme tekitamist. Käivituseetrit tohib Reidla sõnul kasutada nii diislite kui ka bensiinimootorite puhul. Samas tuleb seda kasutada ikka mõõdukalt, kirjed koguste kohta on pakendite peal olemas.

Külmaga sõidu alustamisel soojeneb Reidla väitel kiiremini sõitev auto. Sõitu tasub alustada mõne hetke pärast, kui mootori töö on ühtlustunud, mitte siis, kui auto plärtsub ja häälitseb ebanormaalselt. Uuematel masinatel pole need probleemid aga nii tõsised.

Ka uksetihendid on soovitav enne talve üle käia uksetihendite hooldusvahendiga, et need ei muutuks jäigaks ega külmuks kinni, kui öösel on niiske ja hommikul külmetab. Kasutada tuleb vahendit ikka ennetavalt, mitte siis, kui jääkiht on juba tekkinud.

Tööriistad kaasa

Autoga peaksid kaasas olema põhivarustuse tööriistakomplekt, kohustuslik ohukolmnurk, apteek, lisaks muud tööriistad, mida juht ise vajalikuks peab. Samuti puksiirtross ja rattapump ning jääkaabits ja lukuõli.

Mõned soovitavad kaasa ka väikest sapöörilabidat ning liivakotti ja kuuseoksa, et kinni jäädes saaks kiiresti välja. Reidla sõnul on firma soovitanud kasutada rattakette, mis on väiksemad ja mille pealepanek ei võta aega üle viie minuti.Et auto pleki külge ei jääks kinni bituumenplekid, tuleb auto enne talve sisse vahatada. Siis tekib efekt, et mustus jääb vaha pinnale, mitte autole. Mahapesemisel tuleb jälgida, et pesuvahendid ei sisaldaks tugevaid lahusteid. Teine võimalus on Reidla sõnul auto pesta ja siis uuesti vahatada.

Kütusest sõltuvalt peaks diiselautol olema kaasas üks kütusefilter, juhuks, kui tanklast müüakse suvekütust. Kui on muidugi korralik kütus, pole filtritega Reidla sõnul muret.

Kommentaarid
Tagasi üles