Päevatoimetaja:
Marek Kuul
Saada vihje

Esiklaas püsigu kogu aeg läbipaistvana

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

HEIVO VIINALASS,

ASi Kemirol turundusjuht

Praeguseks on maapind küll mustaks tõmbunud, kuid esiklaas tuleb puhtana hoida ka külmade ilmade korral. Akna jäätumisel on seda parem teha jääd sulatava ainega.

Kui juhtub, et auto esiklaas külmub ja muutub jäätumisel läbipaistmatuks ning seetõttu on sõidu alustamine võimatu, tuleks aken puhastada jääd sulatava ainega, mitte kaabitsaga.

Õhuniiskusest tekkinud jää või jäätunud lume eemaldamiseks peaks autos kaasas olema kraabits või jääsulataja, kas siis aerosool- või pritspudelis. Jääsulatajat tasuks kaabitsale eelistada seetõttu, et jääsulataja ei tekita klaasile kriimustusi. Jääsulatajat tuleb lihtsalt klaasile pihustada ning seejärel klaas kuivaks pühkida.

Talvisel ajal võib auto esiklaas külmuda ja muutuda jäätumisel läbipaistmatuks, kui autoga on eelnevalt sõidetud ning seejärel auto lumesajusse seisma jäetud. Samuti võib esiklaas muutuda läbipaistmatuks tuuleklaasi puhastamisel kasutatud valedest pesemisvahenditest ja -võtetest, aga ka halbadest «kojameestest».

Jäätunud tuuleklaasi sulatamiseks ei soovitata kasutada klaasipesu paagis olevat vedelikku. Põhjus peitub selles, et talvised vedelikud sisaldavad alkohole, mis annavad vedelikele küll külmakindluse, kuid külmale ja jäätunud tuuleklaasile sattunud alkoholi kiire lendumise tagajärjel jahtub tuuleklaas veelgi.

Sõidu ajal tuuleklaasi pesemisel, kui õues on külma rohkem kui 10 kraadi, võib jääkirme ilmuda ka soojendatud klaasile. Siin pole aga mingit tähtsust, kui suur külmakindlus vedelikul on. Jääkirme tuleb klaasile seetõttu, et auto sõitmisel tekib klaasi kohal kiire õhuvahetus ja seejärel õhuhõrendus ning klaasipesuvedelikus oleva alkoholi lendumise tagajärjel võivad tekkida mõneks sekundiks jäälilled. Eriti rohkelt võib vaatevälja häirivaid jäälilli tekkida klaasile siis, kui kasutatakse «kojamehi», mis nõuavad kiiret väljavahetamist. Liiklusohutuse huvides tasub seega klaasipesuvedelikku kasutada vaid soojendatud esiklaasi puhul.

Optimaalseks talvise klaasipesuvedeliku külmumistemperatuuriks on -21 kraadi. Selline vedelik hoiab ära pesusüsteemi kahjustumise ka madalamal temperatuuril, mistõttu sobib suurepäraselt kogu talveperioodiks. Kahjustused hoiab vedelik ära, kuna see ei paisu nagu veest tekkinud jää puhul - vedeliku kristallid ei moodusta monoliitset jääd.

Kommentaarid
Tagasi üles