Ekspert: turvavööd võinuks Haapsalu õnnetuses elusid päästa

Teelemari Loonet
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Turvavöö. Foto on illustreeriv.
Turvavöö. Foto on illustreeriv. Foto: PEETER LANGOVITS/PM/SCANPIX

Maanteeameti liikluskasvatuse juht Urve Sellenberg ütles, et tema hinnangul võinuks Haapsalu õnnetuses, milles hukkus neli noormeest, turvavööde kinnitamine elusid päästa.

«Mul ei ole selle õnnetuse kirjeldust, aga kindlasti turvavarustus võib mängida sellistes õnnetustes rolli, kuigi tulemus oleneb ka kiirusest. Kui on väga suured kiirused, saadakse surma ka kinnitatud turvavööga,» rääkis ekspert.

«Nii raske on rääkida, et kui nad oleksid olnud kinni, kas nad siis oleksid elus – me ei tea seda, aga tavaliselt ikkagi turvavöö kasutamine vähendab kindlasti õnnetuse raskusastet. Turvavööd ongi selleks loodud, et need kinni panna ja et inimesed autos paigal püsiksid, kui õnnetus juhtub,» rääkis Sellenberg.

Ta selgitas, et kokkupõrke ajal jätkavad kehad liikumist, kui neid miski paigal ei hoia ja Haapsalu juhtumis liikusid hukkunud autos väga jõuliselt.

Kas turvavööde kinnitamine oleks noormehed päästnud? «Mu sisetunne ütleb küll, et nii mõnigi neist oleks ilmselt veel elus,» vastas Sellenberg.

Eelmise nädala laupäeva hommikul sõitis 23-aastase Madise juhitud auto Haapsalu lähedal Saunja külas asuvast söögikohast lahkudes vastassuunavööndisse ning põrkas kokku vastu tulnud veoautoga. Õnnetuses hukkus neli autos olnud noormeest ning üks neiu viidi kriitilises seisundis haiglasse. Politsei esialgsete andmete järgi oli sõiduautos turvavöö kinnitatud vaid tütarlapsel.

28 protsenti liikluses hukkunutest jättis turvavöö lahti

Aastatel 2010-2012 hukkus liiklusõnnetustes kokku 142 sõidu- või pakiauto juhti ja sõitjat. Neist 51 protsenti olid turvavööga nõuetekohaselt kinnitatud, 28 protsenti olid rihma lahti jätnud ja 21 protsendi kohta hukkunutest andmed puuduvad.

Sel kevadel valminud Emori uuringu «Turvavöö kinnitamine Eesti elanike seas» põhjal on esiistmel vöö kinnitamise protsent Eesti elanike seas lähedane sajale ja seda nii juhi kui kõrvalistuja puhul.

Üheksa inimest kümnest kinnitab turvavöö ka tagaistmel kas alati või enamasti. Tagumisel istmel põhjendatakse turvavöö mittekinnitamist lühikese vahemaa ja turvavöö kasutamisega kaasneva ebamugavusega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles