Naer algab juba esimestel minutitel

Põim Kama
, teatrikriitik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Peretütar Nancy (Liisa Pulk) suudleb oma kihlatut Gerryt (Karol Kuntsel), sest on rõõmus, et on suutnud maailmakuulsa balletitantsija Rudolf Petrovjani (paremal, Markus Luik) saata teele Iirimaa poole. Samal hetkel selgub aga, et balletistaar istub nende kõrval diivanil.
Peretütar Nancy (Liisa Pulk) suudleb oma kihlatut Gerryt (Karol Kuntsel), sest on rõõmus, et on suutnud maailmakuulsa balletitantsija Rudolf Petrovjani (paremal, Markus Luik) saata teele Iirimaa poole. Samal hetkel selgub aga, et balletistaar istub nende kõrval diivanil. Foto: Gabriela Liivamägi

Vanemuises lavastunud farss «Minu järel, seltsimees!» toob publiku ette Nõukogude Liidust põgeneda üritava balletitantsija, kelle kohtumine Läänega osutub aga nii tormiliseks, et peagi igatseb ta koju tagasi.

Eesti teatris juba 15. korda lavastamist leidnud Ray Cooney näidendite populaarsuse põhjus on kirurgi täpsusega konstrueeritud situatsioonikoomika ja nõtke nüansirohke dialoog.

Vana ütlus, et kui laval on püss, peab sellest enne eesriide langemist ka pauku tulema, kõlaks Cooney puhul ehk nii: kui laval on riidekapp, peab keegi sinna enne etenduse lõppu ka peitu pugema. Nii on ka Tanel Jonase lavastatud «Minu järel, seltsimees!» puhul.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles