Läinud nädala lõpus võeti internetust maha EASi matrjoška-reklaam, mis oli mõeldud reklaamima Eestit kui suurepärast turismikohta Venemaa elanikele. Põhjuseks oli inimeste pahameel, nad ei suutnud näha reklaamis ei tulu Eesti turismile ega ka aktsepteeritavat suhtumist Vene elanikesse. Ja õigusega: viis, kuidas kogukate puunukkudega reklaamis ümber käidi, ei jätnud just muljet lugupidamisest teise kultuuri vastu või sellest, et Eestil väljast tulijaile suurt midagi peale võõravaenulikkuse pakkuda oleks.
Tellijale
Juhtkiri: hea idee, kuid viltu sihitud
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Negatiivne ei olnud üksnes siinsete inimeste reaktsioon. Kampaaniaklippides nähtud Vene turiste sümboliseeriv lärmakas matrjoškakamp, kellega turismi- ja toitlustusasutuste töötajad peavad vastumeelselt toime tulema, ärritas ka Venemaa inimesi – just neidsamu, kelle Eestisse kutsumiseks reklaamklipid tehtud said.