Päevatoimetaja:
Marek Kuul
Saada vihje

Jüri Saar: nagu Ameerikas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Jüri Saar
Jüri Saar Foto: TPM

Võib küll olla, et kõrvaltvaatajale tunduvad tartlased natuke imelikult betooniusku, kui Eestile ajaloolisel kosmoseaastal ei hääletanudki nad oma linna suurimaks saavutuseks tudengisatelliiti, vaid ühe suure liiklussõlme linna serval. Palju betooni, tohutult asfalti. Nagu Ameerikas, öeldakse.

Läinud nädalal aasta teo väljakuulutamisel viitas ka linnapea Urmas Kruuse sellele, et «betoon» tikub muude tegude üle domineerima. Aastate jooksul on tartlased aasta teoks hääletanud hulga ehitisi alates Vanemuise kontserdimajast Ahhaa keskuseni, aga nende vahele on mahtunud muudki. Näiteks hansalodja ehitus, Tartust rahvusvahelise lennuliikluse algus või Tartus kopsusiirdamiste alustamine.

See aasta teoks hääletatud idaringtee ja lääne ringtee lõigud on osa Tartu järk-järgult valmivast ümbersõidust ning selle ühendus Tallinna ja Võru vahelise maanteega. See astus mitukümmend aastat tagasi ajutise lahendusena loodud raudteeülesõidu asemele, kus võõrastel oli raske aru saada, mispidi kulgeb peatee ja kes peab teed andma. Seal juhtunud kümned liiklusõnnetused, kus hukkus kaks ja sai viga 50 inimest, kinnitavad, et see ülesõit oli ohtlik. Muudatus oli tarvilik ja oodatud. Ent kui muudatus on vajalik, tekib suurim vaidlus ikka selle üle, milline peaks olema uus lahendus. Uute liiklussõlmedega on Eestis aga nagu on.

Tagasi üles