Lembitu vedu Lennusadamasse läheb arvatust kallimaks

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Allveelaev Lembit.

FOTO: Toomas Huik

Meremuuseumi välja kuulutatud hankele allveelaeva Lembit transportimiseks Lennusadama angaaridesse laekus neli pakkumist, ka odavaim neist oli kõrgem töö eeldatavast maksumusest.

Meremuuseumi direktor Urmas Dresen ütles BNS-ile, et riigihankele laekus neli pakkumist, hanke võitja kuulutatakse tõenäoliselt välja järgmisel nädalal pärast insenertehnilise ekspertiisi tulemuse selgumist.

Dresen märkis, et ka neljast pakkumisest odavaim oli suurem kui 3,5 miljonit krooni, mis hanke väljakuulutamise oli töö eeldatavaks maksumuseks. Kõige kallim pakkumine oli Dreseni sõnul üle 10 miljoni krooni.

Muuseumi direktor nentis, et allveelava vedu Lennusadamasse läheb selgelt kallimaks, kui muuseum oli algselt plaaninud.

Riigihankega otsiti ettevõtet, kes tõstaks allveelaeva Lembit välja, toimetaks selle Lennusadama vesilennukiangaaridesse ning asetaks vundamentidele rekonstrueeritavates angaarides. Lembitu mass on hinnanguliselt 570 tonni, süvis kuni 2,9 meetrit ja kogupikkus 59,4 meetrit.

Tööde kavandatav alguskuupäev on tänavu 1. september ja lõpp tuleva aasta 30. mai.

Angaaridest saab Eesti Meremuuseumi ekspositsioonihoone, kus muuhulgas eksponeeritakse enne Teist maailmasõda Inglismaalt tellitud allveelaeva Lembit ja kahekohalise vesilennuki Short 184 koopiat.

Allveelaev-miiniveeskur Lembit ehitati 1936. aastal Eesti tellimusel Inglismaal. 1940. aastal okupeeris Nõukogude Liit Eesti ja võttis allveelaeva oma mereväkke. Lembit sooritas Teise maailmasõja ajal kaheksa lahinguretke ja uputas 21 alust. Alates 1985. aastast on Lembit laevmuuseum.

Muuseumilaevade sadama väljaarendamine Lennusadamas koos vabaõhuekspositsiooniga ning sealsete ajalooliste rajatistega on meremuuseumi lähiaastate suurprojekt.

Tagasi üles