DR1B ja DR1BJ – truud Eesti raudruunad

, tehnikaloolane
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
DR1B-3712 Tallinn-Väike depoos 2. jaanuaril 2013.
DR1B-3712 Tallinn-Väike depoos 2. jaanuaril 2013. Foto: Margus Kruut

Riias valminud reisirongid ehitati Eestis põhjalikult ümber. Need sõidutasid rahvast tööle, koju ja külla aastakümneid ning jätsid oma väikese jälje ka kultuurilukku.

Taasiseseisvunud Eesti Vabariik seisis silmitsi suure murega: eelmiselt riigikorralt päranduseks saadud reisirongid olid amortiseerunud ning vajasid hädasti väljavahetamist või põhjalikku remonti. Vastasel juhul võinuks reisirongiliiklus seiskuda. Samas oli raha väga vähe ning uutest lääne rongidest ei tasunud unistadagi.

Nõukogude ajal tehti Eestimaal liikunud diiselrongidele kapitaalremonti Velikije Luki veduri- ja vagunitehases. Nüüd tuli hakata otsima kodumaiseid kohti, kus saaks juba kriitilise piirini kulunud raudruunasid turgutada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles