Sürrealist andis endast taas märku

Raimu Hanson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Näituse avamisel Tartu kunstimaja suurimas saalis meenutab kunstiajaloolane ja -kriitik Ants Juske (paremal) kunstnik Ilmar Malini installatsiooni «Organon» juures, kuidas ta aitas üles seada sedasama installatsiooni esimesel korral. Teda pildistab kunstimaja galerist Indrek Grigor. Kuulajate hulgas on kunstniku poeg Jaan Malin (vasakul esimene).
Näituse avamisel Tartu kunstimaja suurimas saalis meenutab kunstiajaloolane ja -kriitik Ants Juske (paremal) kunstnik Ilmar Malini installatsiooni «Organon» juures, kuidas ta aitas üles seada sedasama installatsiooni esimesel korral. Teda pildistab kunstimaja galerist Indrek Grigor. Kuulajate hulgas on kunstniku poeg Jaan Malin (vasakul esimene). Foto: Kristjan Teedema

Tartu kunstimaja suurima saali keskel on ühtekokku poolteist tonni mulda ja kive. See on Ilmar Malini kavandatud installatsioon «Organon», mille loomisele ei saanud ta ise kätt külge panna nüüd ega eelmiselgi korral.

Tartus 16. jaanuaril 1924 sündinud Ilmar Malini näituse «EluLõng» avamisel samal kuupäeval, aga 90 aastat hiljem, kõnelesid Tartu kunstimajas tema teostest selle väljapaneku kuraatorid Kadri Asmer ja Jaan Malin.

Eesti kunsti kõige järjepidevamaks sürrealistiks nimetatud Ilmar Malin suri 15. märtsil 1994 Tallinnas. Samas linnas avati samal kevadel tema teoste näitus. Sinna oli üles seatud ka pinnasest, kividest ja linnutaolistest olevustest koosnev installatsioon «Organon».

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles