Vajadus korraldada Tallinna koolivõrk ümber nii, et hea hariduse saamist ei takistaks liiga suur või liiga väike õpilaste arv, on mõistetav. Kuid viis, kuidas ümberkorraldusi koolide liitmise teel teha plaanitakse, viitab vähemalt osaliselt haridusministeeriumi ja linnavalitsuse erimeelsuste klaarimisele, mis võib saada takistuseks plaanile Tallinna koolikorraldust paremaks muuta.
Haridusministeeriumi mure on mõistetav. Tallinnas on nii ülerahvastatud koole, et seal peab õppima mitmes vahetuses, ja lapsevanemad ei ole selle üle sugugi õnnelikud. Nende kõrval leidub aga koole, kus klassis õpib kõigest veidi üle kümne lapse ja kus seetõttu võib tekkida eelarveraskusi. Erinevused koolide ja klasside vahel on kolmekordsed. Miks see nii on kujunenud, on omaette küsimus, kuid suur osa selles on koolide tasemeerinevustel.