Vaata: Ülemiste Cityt ootab ees miljardiarendus

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Tallinna Lennujaama, idasuunalise raudteeharu ja Tartu maantee vahel, endise Dvigateli tehase territooriumile rajatud Ülemiste City jätkab arenemist. Järgmise 15 aasta jooksul arendatakse ärilinnakut edasi multifunktsionaalse linnaruumina, kuhu nähakse ruumi ka 5000 püsielanikule.

Täna toimunud tulevikuvisioone tutvustaval esitlusüritusel näidati esmakordselt arhitektuurivõistluse võidutööd, mille järgi saab endisel Dvigateli territooriumil laiuv Ülemiste City kahe kolmandiku võrra suuremaks.

Arendajate sõnul võib hinnanguliselt pidada Ülemiste City arendust miljardiprojektiks.

Alanud aasta algul kinnitatud uue arhitektuurikavandi järgi saab Ülemiste Cityst järgmise 10-15 aasta jooksul täisväärtuslik kaasaegne linnaosa, milles on liidetud äri- ja elukeskkond ning avalikud teenused.

Kokku planeeritakse Ülemiste Citysse umbes 200 000 ruutmeetrit büroopinda (millest tänaseks on valmis ehitatud 70 000), 125 000 ruutmeetrit korteripindu ja 125 800 ruutmeetrit parkimispindu, kus jagub kohti enam kui 5000 autole.

Linnakut hakkab tulevikus ristlõikeliselt läbima roheala ehk n-ö green belt, mis suunab mootorsõidukid ja parkimise linnaku äärealadele. Rohealaga samale joonele ja selle äärtesse on koondatud erinevad vaba aja veetmise kohad nagu raamatukogu, muuseum, kultuurikeskus, restoranid ja kohvikud ning psortimise võimalused.

Ülemiste Cityst saab nn Tark linn, kus kesksel kohal on kõige uuemate tehnoloogiate kasutamine eesmärgiga tõsta linnaku toimimise efektiivsust ja säästa keskkonda.

Ülemiste City arendamine sai alguse 2005. aastal. 2010. aastal sõlmitud partnerlusleppe kohaselt arendab täna kolmandikku linnakust Technopolis Ülemiste AS (millest 51% kuulub Soome börsifirmale Technopolis Plc) ning ülejäänud kaht kolmandikku Mainor Ülemiste AS.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles