Telefoni teel ostmine nõuab oskusi

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Telefoni teel ostes tea oma õigusi – kõike, mida pakutakse, ei pea tingimata ostma.
Telefoni teel ostes tea oma õigusi – kõike, mida pakutakse, ei pea tingimata ostma. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Läti piiri ääres elavale 79-aastasele Leenale helistavad pidevalt müügimehed. Küll pakutakse vanaprouale ajakirju, küll raamatuid, tervist tugevdavaid toidulisandeid või hoopis kööginõusid.

Leena ei jõua ära imestada, et kust küll teavad müügiinimesed tema telefoninumbrit või miks nad talle üldse nii tihti helistavad – enamasti ta ju midagi ei osta. Kuid kõned on tõesti sagedased – vahel pakutakse kaupa koguni mitu korda nädalas. «Helistab ja küsib viisakalt, et kas mul on minut aega teda kuulata,» ütleb Leena. «No eks mul ikka on, aga minutiga nad enamasti küll hakkama ei saa.»

Mõnikord on Leena telefonimüüjatel lasknud ennast ka pehmeks rääkida ja kaupa teinud. Nüüdki näitab ta toidulisandit Green coffe bean, millega kaasas käivast infomaterjalist selgub, et nendes sisalduvad ained vähendavad magusaisu, aeglustavad vananemisprotsesse, aitavad organismist kõrvaldada mürgiseid aineid, tugevdavad immuunsüsteemi ning hoiavad erksat enesetunnet. 180 tabletti maksis ligi 40 eurot. Lubatud toimeid pole Leena veel märganud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles