Laevakütuse kallinemine tõotab trükindusse pinget

Martin Pau
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kroonpressi vahetuseülem Ojari Lauk ajakirjade trükimasina juhtpuldi taga.
Kroonpressi vahetuseülem Ojari Lauk ajakirjade trükimasina juhtpuldi taga. Foto: Kristjan Teedema

Euroopa Liidu direktiiviga seatav range piirang laevakütuste väävlisisaldusele vähendab tuleval aastal kindlasti trükitööstuste kasumlikkust, kuid võib tõsta ka perioodika hinda, ütles trükikoja Kroonpress juht Andres Kull.

2015. aastast kehtima hakkav laevakütuste väävlitaseme piirnorm on praegusest umbes kümme korda rangem. Andres Kulli sõnul tähendab see ilmselt, et laevamootoreis ei saa enam põletada kütteõli ja see asendatakse kallima diislikütusega.

Umbes 60 protsenti käibest välismaiste tellimustega koguvale Kroonpressile tähendab see Kulli selgitusel lisakulu vähemalt kahel korral: kui paber Soomest või Rootsist meritsi Eestisse veetakse ning kui toodang meritsi välismaistele tellijatele kätte toimetatakse.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles