Viljar Arakas: transiit ja kallinev kütus

Viljar Arakas
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Viljar Arakas.
Viljar Arakas. Foto: Peeter Langovits

Uue koalitsioonileppe kulude ühe katteallikana on välja pakutud eriotstarbelise diisli madalama aktsiisimäära asendamist täpsemalt sihitud toetustega. AS EVR Cargo nõukogu esimees Viljar Arakas selgitab, miks lisaks põllumajandusele ja väikelaevadele tuleks kaaluda kallineva kütuse kompenseerimist ka raudteel.

Eestis eksisteerib arvamus, nagu oleks logistika- ja transiidisektor pigem kildkondlik äri, millel ei ole laiemat puutumust rahvamajandusega. Mullu uuris PwC logistikasektori mõjuulatust Eesti majanduses. Selle valdkonna 2012. aasta korrigeeritud rahaline panus Eesti SKTss­e on 6,3 protsenti ja seal on hõivatud 33 000 töötajat. See puudutab sektorit küll kõige laiemalt, aga raudteel on logistikaahela ühe keskse osana otsene mõju kogu sektorile.

Transiidisektori kuvand on Eestis vastuoluline. Me mäletame eelmise sajandi lõpust ja käesoleva sajandi algusest, et naftatransiit läbi Eesti oli tõeline kullasoon, mis tegi selle sektori eestvedajatest äsja taasiseseisvunud Eesti Vabariigi kõige jõukamad inimesed – ühtlasi nii imetluse kui ka kadeduse objektid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles