Margus Pedaste: digipöördest puudub õpetajate julgus

Margus Pedaste
, TÜ tehnoloogiahariduse professor, Pedagogicumi juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Margus Pedaste
Margus Pedaste Foto: Margus Ansu / Postimees

Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutuse innovatsioonikeskuse juhataja Ene Koitla kirjutas teisipäevases lehes digipöörde vajalikkusest ja sellest, et info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) juurutamisel õppetöös peab põhifookus olema metoodikal, mitte taristul. IKT-l põhineva metoodika mastaapne kasutus saavutatakse vaid tehnoloogia katsetamisel ja järjepideval kasutamisel. Olulisteks märksõnadeks on valmisolek ja koostöö.

Leian, et metoodika arendamisel, hindamisel ja levitamisel on põhiroll just ülikoolidel. Tallinna Ülikoolis on selleks loodud haridusinnovatsioonikeskus, Tartu Ülikool avab peatselt haridus­uuenduskeskuse. Eestis tegutseb aktiivselt ka innovatsioonikoolide võrgustik, koostöös sinna kuuluvate koolidega on uuendatud kõik õpetajakoolituse õppekavad, sh rakendatakse aktiivselt ka IKT-lahendusi. Digipööre, IKT kasutamise julgus ja oskus rakendada metoodikaid peab tulema juba ülikoolis õpetajaks õppides või praegustel õpetajatel täienduskoolituste kaudu.

Praegune või tulevane IKT õppetöös kasutaja peab oskama eesmärke seada, neisse, iseendasse ja tehnoloogiasse uskuda ja julgelt proovida, kuidas tehnoloogia – uued metoodilised ja tehnilised lahendused – aitab seatud eesmärke kiiremini, paremini ja ressursisäästlikumalt saavutada. Digiajastul sündinud lapsed on IKT vahenditega õppimiseks valmis. Nad lausa ootavad seda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles