Hannes Luts: linna­transpordi müüdid

, transpordisüsteemide analüütik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hannes Luts
Hannes Luts Foto: Erakogu

Ainult fooridest raudtee­ülesõitudel turvalisuse tagamisel ei piisa. Kasutada tuleb ka tõkkepuid ning valve­kaameraid, mis tuvastaks rikkujad, kirjutab transpordi­analüütik Hannes Luts.

Eelmisel kolmapäeval toimunud õnnetus Raasiku raudteeülesõidul pani ilmselt paljud meist mõtlema rongiliikluse ohutusele. Kuigi nii rasked tagajärjed on Eestis haruldased, ei tasu siiski alahinnata juhtunu kurba märgilist tähtsust – tegemist oli esimese raudteeõnnetusega Eestis viimase 34 aasta jooksul, milles hukkus rongis viibinud reisija. Enamasti kannatavad auto ja rongi kokkupõrkes vaid autos viibijad, kes ka ise õnnetuse põhjustavad.

Kohati tundub, et just sellest loogikast meil raudteeohutusega tegeldes lähtutaksegi: õnnetuse põhjustaja ise kannatab, seega on põhjuse-tagajärje seos justkui tasakaalus. Raasiku avarii teeb aga rängemaks just tõsiasi, et hukkus inimene, kel polnud õnnetuses vähimatki süüd. Loodetavasti pole nüüdsest enam kellelgi illusioone, justkui kannataks ülesõitudel alati vaid üks pool. Riske maandada on oluline nii maanteel liiklejate kui ka rongis viibijate turvalisuse tagamiseks.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles