Aasta kunstisündmus

Martin Luiga
, kriitik (ZA/UM)
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jass Kaselaane nukupead põrnitsevad fotosid, millel hallid read paneelmajadest.
Jass Kaselaane nukupead põrnitsevad fotosid, millel hallid read paneelmajadest. Foto: Toomas Tatar

 Tänavune nominentide näitus on pompoossem kui läinud aasta oma.

Tänavune Köler Prize’i nominentide näitus on pompoossem kui läinud aasta oma – objektid tunduvad keskmiselt hulga suuremad, ent mullune sädeles rohkem.

Kui näitust alt ülespoole avastama hakata, satub esmalt silmitsi Visible Solutions OÜ oranžide paviljonidega. Nii teostus kui stiil on sel ausad – tagasivaade läinud sajandi keskpaiga lääne tehnoloogilisele optimismile on endiselt ideoloogiliselt pädev – ent see on raamiks vaid kesisele kommentaarile kunsti ja kapitali suhte teemal. Tegelikult on vastavad spetsialistid kindlaks teinud, et iroonia ei ole väärikas mõtteoperatsioon. Visible Solutionsi põhitöö – sisseostetud fotorealistlik maal kinnastest, ilmselt mingi nähtamatu käe teema – ei ole samuti midagi.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles