Harjumäe treppidest alla sõitnud mehe karistus jäi muutmata

Andres Einmann
, postimees.ee päevatoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Tallinna ringkonnakohus jättis samaks mullu novembris politsei eest põgenedes Tallinna vanalinnas Harjumäe treppidest maasturiga alla sõitnud mehe vanglakaristuse.

Kohus ei rahuldanud Villu Leegeni (44) apellatsioonkaebust ning jättis samaks talle koos varasema kandmata karistusega mõistetud kaheksa kuu ja 27 päeva pikkuse vangistuse, ütles ringkonnakohtu pressiesindaja Anneli Vilu ERR-i uudisteportaalile.

Ringkonnakohus jättis rahuldamata ka Põhja ringkonnaprokuröri Rainer Amuri kaebuse, milles ta taotles Leegenile koos varasema kandmata karistusega kokku ühe aasta, kolme kuu ja 27 päeva pikkust vangistust.

Harju maakohus tunnistas Villu Leegeni 16. aprillil süüdi kohtuotsuse eiramises ning karistas teda koos varasema kandmata karistuse liitmisega kaheksa kuu ja 27 päeva pikkuse vangistusega.

Kohus mõistis Leegeni mullu veebruaris süüdi joobes juhtimises ja võttis temalt lisakaristusena üheks aastaks ära juhtimisõiguse, kuid sellest hoolimata sõitis mees mullu 28. novembril Tallinna kesklinnas ringi Toyota Land Cruiseriga.

Süüdistuse järgi põgenes Villu Leegen mullu 28. novembril kell 12.07-12.12 Toyota Land Cruiseriga politseinike eest. Mees alustas põgenemist Dunkri ja Rataskaevu tänava ristmikult Niguliste tänava suunas mööda Rüütli tänavat, Müürivahe tänavat, Pärnu maanteed, Kaarli puiesteed, Toompuiesteed, Falgi teed ja Komandandi teed Vabaduse risti juurde ning sealt mööda Harju tänava treppe alla. Harju tänava ja Rüütli tänava ristmiku oli mees sunnitud peatuma, kuna ees olid betoontuvidest teetõkked.

Leegen tunnistas maakohtus ennast kuriteos täielikult süüdi.

Leegen selgitas, et ta tegeles mullu novembris sõidukite müügiga. Tema sõnul juhib harilikult  sõidukit tema elukaaslane, sest kohus oli talt mootorsõiduki juhtimisõigus ära võtnud. Ta pidi vastavalt varasemale kokkuleppele saama 28. novembril kokku ühe kliendiga. Mees selgitas, et kuna tal olid elukaaslasega mõned arusaamatused, leppis kokku ühe tuttavaga, kes pidi tulema sõiduki juhiks. Mingil põhjusel see isik ei tulnud ja Leegen otsustas enda sõnul ise sõidukit juhtida.

Leegen rääkis, et ta jõi eelmisel õhtul õlut ja kuna ta tundi ennast järgmisel päeval kainena, otsustas ta kliendile viidavat sõidukit ise juhtida. Ühel vanalinna tänaval ta nägi enda taga politseiauto vilkureid ja peatas sõiduki. Ta sai aru, et edasi sõita ei tohi ja sattus paanikasse. Mingil momendil märkas ta, et politseisõiduk tagurdas ja ta ei saanud aru, keda peatatakse ja kuna tal tekkis võimalus edasi sõita, jätkas ta sõitu.

Leegeni peatanud politseinik ütles kohtus, et oli sel päeval  vanalinnas autopatrullis üksi, kuna paarimees oli Kadriorus hõivatud ühe visiidiga. Ta märkas Rataskaevu ja Dunkri tänava ristmikul, kuidas Toyota Land Cruiser sõitis keelava liiklusmärgi alt läbi. Kuna sõiduk sõitis vanalinna tsooni, tahtis politseinik enda sõnul juhiga lihtsalt vestelda, et selgitada rikkumist. Sekundiks sõiduk peatus, kuid jätkas sõitmist.

Politsienik asus Toyotat jälitama. Vahetult enne Pärnu maanteele jõudmist kutsus ta Kesklinna politseijaoskonnast abi. Täiendavad politseijõud jõudsid talle appi Toompuiestee ja Falgi tee ristmikul. Maasturit jälitanud politseinik ei fikseerinud põgeneva auto kiirust, kuid tema hinnangul võis vanalinnas ulatuda sõiduki kiirus kohati 50 km/h. Mitmes teelõigus oli liiklusohtlikke olukordi.

Politseinik selgitas kohtule, et Toyota ei jäänud seisma ka Harjumäe treppidel, vaid sõitis sealt peatumata alla. Ta jooksis treppidest alla autole järgi ja jõudis maasturini trepi alaosas. Politseinik avas autoukse ja haaras juhil rinnust kinni, kuid Leegen otsustas kiirendada ja pööras vasakule. Politseinik kukkus ja auto jätkas sõitmist kuni Harju tänaval maas olnud betoonist tuvideni. Politseinikud pidasid Toyota joobes juhi seal kinni.

Politseinik selgitas kohtus, et roolijoodiku peatamine ehk niinimetatud «karpi võtmine» ainult ühe autoga oli vaid teoreetiline võimalus, kuna taktikaliselt toimub see kahe autoga. Samuti märkis ta, et sundpeatamist üritades oleks maastur suure tõenäosusega politseiauto esiosa lihtsalt eest ära sõitnud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles