Wolfgang Tillmansi töö «Jäätorm» ning kaks külastajat Manifesta 10 kottidega. Kunst kui elustiil.
Wolfgang Tillmansi töö «Jäätorm» ning kaks külastajat Manifesta 10 kottidega. Kunst kui elustiil. Foto: Olga Maltseva

Läbi aastate on Manifesta nüüdiskunstibiennaali korraldajad kogu ürituse identiteeti kirjeldanud küll Euroopa DNA lahtiharutamisprojektina, küll kultuuripiiride kompamise katselavana, ja mida kõike veel. Tegelikult on Manifesta bränd muidugi hoopis lihtsamini sõnastatav. See on nimelt ainus biennaal, mis rändab nagu ringreisil oleva staadionibändi tuuribuss. Seetõttu hellitatakse igas väiksemas provintsis lootusi, et rändkaravan millalgi ka nende tagasihoidlikus kodupaigas peatuks. Et kohale tuleksid maailmanimed ja heidaksid veidike staariglamuuri ka omakandiinimestele. Et tsirkus tuleks linna.

Kommentaarid
Copy