Skip to footer
Päevatoimetaja:
Tarvo Madsen
Saada vihje

Kristjan Lukk: ohvrite omaksed jäävad õigluseta

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kristjan Lukk

Ukraina lennukatastroofi uurimise juures on suurim küsimus, kuidas panna selle põhjustajad oma tegude eest vastutama. Malaysia Airlinesi lennuki allatulistamine, mis tõi endaga kaasa 298 hukkunut, on Ukraina pinnal toimuva konflikti suurim tsiviilohvrite kaotus. Ehkki kõik konflikti osalised, venemeelsetest separatistidest Ukraina legitiimse valitsuseni, on lubanud juhtumit objektiivselt uurida, on katastroofijärgsed päevad möödunud eelkõige teineteise süüdistamisega.

Tõsiasi, et lennuõnnetuses enim kaotusi kandnud Holland pääses oma spetsialistidega lennuki­rusude ja hukkunute juurde neli päeva pärast katas­troofi toimumist, näitab pigem Ida-Uk­rainas ajutiselt väega võimu haaranute tahtmist juhtunut kinni mätsida. Just separa­tistid näitasid lennuki allakukkumise järel suurt initsiatiivi huk­kunute kokku­korjamisel ja lennuki mustade kastide otsimisel. Eri osaliste käitumist võib võrrelda Ukraina kriisi eelmise suure veresaunaga, mis toimus 18.–20. veebruarini Kiievi tänavatel Maidani väljaku lähistel, kui snaiprikuulidega tapeti enam kui 100 inimest.

Venelaste meediakanal Russia Today oli toona kärme avaldama Ukraina julge­oleku­teenis­tuse Berkut endise kõrge juhi Vladimir Kra­ševski kommen­taare selle kohta, kuidas sise­julge­oleku­teenis­tused pole selles tapmises kindlasti osalised olnud. Pigem olevat ohvriks olnud Berkuti töötajad, kuigi snaiprikuulidest tapetuist oli suurem osa siiski Maidani aktivistid.

Kommentaarid

Märksõnad

Tagasi üles