/nginx/o/2014/07/23/3225003t1hb9a6.jpg)
Ukraina lennukatastroofi uurimise juures on suurim küsimus, kuidas panna selle põhjustajad oma tegude eest vastutama. Malaysia Airlinesi lennuki allatulistamine, mis tõi endaga kaasa 298 hukkunut, on Ukraina pinnal toimuva konflikti suurim tsiviilohvrite kaotus. Ehkki kõik konflikti osalised, venemeelsetest separatistidest Ukraina legitiimse valitsuseni, on lubanud juhtumit objektiivselt uurida, on katastroofijärgsed päevad möödunud eelkõige teineteise süüdistamisega.
Tõsiasi, et lennuõnnetuses enim kaotusi kandnud Holland pääses oma spetsialistidega lennukirusude ja hukkunute juurde neli päeva pärast katastroofi toimumist, näitab pigem Ida-Ukrainas ajutiselt väega võimu haaranute tahtmist juhtunut kinni mätsida. Just separatistid näitasid lennuki allakukkumise järel suurt initsiatiivi hukkunute kokkukorjamisel ja lennuki mustade kastide otsimisel. Eri osaliste käitumist võib võrrelda Ukraina kriisi eelmise suure veresaunaga, mis toimus 18.–20. veebruarini Kiievi tänavatel Maidani väljaku lähistel, kui snaiprikuulidega tapeti enam kui 100 inimest.