Mati Heidmets: uus kool

Mati Heidmets
, Tallinna Ülikooli psühholoogiaprofessor
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mati Heidmets.
Mati Heidmets. Foto: Mihkel Maripuu

Kogu maailm otsib ajale ja elule kohast koolimudelit. TLÜ haridusinnovatsiooni keskuse juhataja Mati Heidmets arutleb, mida toob õpetaja-õpilase rollide vältimatu muutumine – Eestil tuleb sel teemal kaasa mõelda ja tegutseda.

OECD peasekretär Angel Gurria juhatab maailma suurima õpetajauuringu TALIS 2014. aasta raporti sisse järgmise mõtteavaldusega: «Oskused, mida tänane maailm vajab, uuenevad pidevalt. Paraku pole haridus suutnud muutustega kaasa minna. Enamik koole näeb välja nii nagu meie isaisade ajal, õpetajad pole võimelised õppuritele pakkuma uutes oludes vajalikke tarkusi ja oskusi.» Karm hinnang arenenud maailma koolikorraldusele.

Paraku ei paku Gurria ega ka kogu OECD raport lahendusi ega ütle, mida see «uutes oludes vajalike tarkuste ja oskuste pakkumine» tähendab, kuidas see praktikas välja näeb. Ega saagi öelda, ühest ja selget alternatiivi «isaisade koolile» pole olemas. Kogu maailmas käib innukas uue kooli otsimine, seda erinevate siltide ja loosungite all – konstruktivistlik haridusmudel, uus haridusparadigma, kaasav õppimine, huvitav kool, uus õpikäsitus jne.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles