Tom of Finland teeb tegusid

Janar Ala
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Margi disaininud Timo Berry sõnul andis Tom of Finland geidele tagasi nende maskuliinsuse.
Margi disaininud Timo Berry sõnul andis Tom of Finland geidele tagasi nende maskuliinsuse. Foto: Repro

Homoerootika on popp: Soomes tuli esmaspäeval müügile mark, millele on sätitud kangelased kuulsa soome kunstniku Tom of Finlandi isikupärastest töödest. Võib öelda, et markidele oli järjekord ukse taga ning neid oli juba enne müügile tulekut jõutud tellida 178 riigist.

Margi välja andnud Soome Posti hinnangul pole meedias, sotsiaalmeedias ega võrguväljaannetes varem ükski Soome mark sellist tähelepanu pälvinud. Soome Posti esindaja Markku Penttinen ütleb, et edu on üllatav. «Sellist menu pole varem ühelgi meie margil olnud ja arvatavasti ei tule ka,» räägib ta. Praeguseks on kolmest postmargist koosnevat plokki trükitud 200 000 eksemplari ning need loodetakse läbi müüa kahe nädalaga.

Penttineni arvates on mõnele maale võib-olla selline homoerootiline margilahendus too much, kuid soomlastele mitte. «Me oleme edumeelne rahvas, juba 50ndatel peeti meil arutelusid, kas ikka saunas istuvat paljast naist tohib margile panna.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles