Kui Läänemerel peaks korduma laevakatastroof, poleks appi tõttavate aluste hulk ega kohalejõudmise kiirus 20 aasta tagusest kuigivõrra suurem. Küll aga on toimunud revolutsioon selles, kuidas reisilaevad ise kriisiolukorras uppumist trotsida suudavad.
Tellijale
Silmad ja tiivikud igal kaldal
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
PPA merehaldustalituse juhataja René Allik ei kahtle, et alates Estonia katastroofist on enim arenenud just Eesti merepäästevõimekus. Estonia katastroofi ööl 1994. aastal said meie ametivõimud õnnetusest teada Soomelt, ja seda alles poolteist tundi pärast hädasignaali. Eestil lihtsalt polnud merevalvekeskust – see loodi vahetult pärast õnnetust ning tegutseb praegu Tallinnas ja Kuressaares.