Automudelitest võib kasvada pensionifond

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
See Zaz-966 on valmistatud tänapäeval Hiinas.
See Zaz-966 on valmistatud tänapäeval Hiinas. Foto: Kalev Saar

Vahtkummist Vigri ja mõni automudel mõõtkavas 1:43 olid veel paarkümmend aastat tagasi paljudes kodudes uhkelt vitriinkapis. Nüüd on Nõukogude Liidu autotööstuse toodangust ajendatud mudelite kogumine saanud paljudele meestele tõsiseks hobiks.

Kõige levinum mudel oli omal ajal must ja läikiv esindusauto Gaz-13 ehk rahvakeeli Tšaika. Sellele järgnesid argisemad masinad, nagu Moskvitšid, Ži­gulid, Volgad ja Ka­ma­zid.

Tavapäraselt hoiti mudeleid kenasti karbis ja klaasi taga. Siiski ei takistanud see paljusid poisse, kes soovisid mudelitega mängida ja neid laiali lammutada. Nii räägib automudelite koguja Kalev Saar, kellel esimesest isiklikust mudelist, mille ema kunagi Venemaalt tõi, on näidata vaid esiosa, millest on ära tunda Za­porožets. Pisiku see istutas ja nüüd on ta oma isiklikku  vitriini saanud esindusliku valiku nõukogude ajal tehtud autode mudelitest.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles