Lugeja kiri: veel Võidu sillast

, TTÜ emeriitprofessor
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: TPM

Riia maanteed Narva maanteega ühendav ülal paikneva sõiduteega raudbetoonist kaarsild valmis 1956. aastal Lengiprokommunstroi projekti järgi. Silla sõidutee esialgne laius oli 12 meetrit ja kõnniteed kumbki kolm meetrit. Sild oli neljarealiseks autoliikluseks kitsavõitu.

Sild oli projekteeritud tolleaegsete normide kohaselt kuni 13 tonni kaaluvate veoautode ja kuni 60 tonni kaaluvate tankide (koormused N-13 ja NG-60) liiklusele. TPI ehitusteaduskonna tehtud proovikoormamine näitas, et sillal on isegi teatud tugevusvaru.

Seda kinnitas ka 1959. aastal tulevase tehnikadoktori Wladimir Segercrantzi kaitstud diplomiprojekt. Veidi hiljem suurendati üleliidulisi koormusnorme veoautodel 18 tonnini ja neljateljelistel raketiveokitel 80 tonnini (koormused N-18 ja NK-80). Nendele koormustele Võidu sild ilmselt ei vasta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles