Juhtkiri: kui teed vea, siis vastuta ja paranda

Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Urmas Nemvalts

Mäletate veel, kuidas neli aastat tagasi avati Mäos pidulikult 30 miljonit eurot maksma läinud ümbersõit? Ja seda, kuidas «Kesk-Eesti tähtsaim liiklussõlm» juba natukese aja pärast, kaugelt enne viieaastase garantiiaja möödumist lagunema hakkas, nii et seal tuli hakata auke lappima?

 Eile tutvustatud maanteeameti audit näitab kätte, miks: killustikku polnud pandud piisavalt, muldkeha ei vasta nõuetele, asfalt samuti mitte. Teisisõnu, ehituskvaliteet on äärmiselt nigel. Too suures osas Euroopa Ühtekuuluvusfondist saadud raha eest ehitatud sõlm on lihtsalt öeldes väga viletsalt ehitatud.

Ja selgub, et see pole sugugi ainus. Maanteeameti vaatluse all olnud teelõikudest avastati puudused kümnel. Vaid ühe puhul möödalaskmisi ei leitud, ja seda ka seetõttu, et maanteeamet oli ise teinud tellimuse esitamisel vea. Probleemid on sarnased: kattekihi paksus ei vasta nõuetele ja seega ei pea tee ka koormusele vastu. Katte paksus erineb kohati kuni kaks korda. Tee alumistes kihtides on kasutatud materjali, mis ei juhi vett ära. Ütleme otse välja: tegu on praagiga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles