Erik Laidvee: merevaigutee taastamine

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Erik Laidvee
Erik Laidvee Foto: Erakogu

Kuidas arendada Eestis transiiti ja logistikat, mis pole seotud ainult Venemaa turuga, kirjutab Erik Laidvee, Transiidikeskuse ASi juhatuse esimees.

Hiljutised geopoliitilised arengud on senise ida-lääne-suunalise kaubavahetuse tugeva löögi alla seadnud. Keskajal oli Liivimaa hansalinnade jaoks ida-lääne kaubavahetus peamine ja see suund on püsinud tänase päevani. Ligi 150 miljoni elanikuga Venemaa turg on ettevõtetele endiselt ahvatlev, kuid sama selge on, et ettevõtjatest mittesõltuvatel põhjustel on ligipääs sellele turule ettearvamatult kõikuv. Eitada Venemaa olemasolu oleks samuti ebamõistlik. Moskva regioonis on keskmine sissetulek suurem kui Eestis ja Venemaa on juba praegu eksporditurg ka kõrget lisandväärtust loovatele Eesti majandussektoritele.

Ida-lääne suund pole ainus võimalus. Antiikajast on teada Merevaigutee, mida mööda veeti Läänemere äärest kaupu lõunasse. Siinse kandi merevaiku on leitud antiiksetest hauakambritest. Rooma kuldajal läks üks põhilisi kaubateid Läänemere randadelt Aadria mereni. Ühe sellise kaubatee taaselustamine on meil tegelikult praegu käsil.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles