Nuhkimine on möödapääsmatu

Kadri Hansalu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Big Data Scoringu juhi Erki Kerdi hinnangul on Eesti ettevõtted Big Data kasutamisel pigem esirinnas, kuna see eeldab ettevõtete tihedat seotust internetiga, ja selle poolest on Eesti ettevõtted kohati maailmast ees.
Big Data Scoringu juhi Erki Kerdi hinnangul on Eesti ettevõtted Big Data kasutamisel pigem esirinnas, kuna see eeldab ettevõtete tihedat seotust internetiga, ja selle poolest on Eesti ettevõtted kohati maailmast ees. Foto: Erik Prozes

Klientide kohta infokillukeste kogumine ja analüüsimine sai võimalikuks tänu tehnoloogia arengule.

Maailmas, kus klientide ja nende eelistuste kohta on võimalik koguda nii lihtsalt suurel hulgal andmeid, oleks äriliselt suisa patt võimalust kasutamata jätta. Tarbijate kohta kogutud tohutuid infohulkasid ja nende analüüsi on hakatud nimetama märksõnaga Big Data (suurandmed).

Big Data on uus kuum trend kogu maailmas, mille edukaimad kasutajad on suured tehnoloogiafirmad, nagu Google, Facebook või Amazon. Aga see on liiga suur võimalus, et kaupmehed ja reklaamivahendajad kogu maailmas suudaksid sellest mööda vaadata. Eestis on esialgu tehtud alles esimesi katsetusi, kuid arendustöö on järjepidev ning lähiaastatel kasvab see valdkond tõenäoliselt plahvatuslikult.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles