Talviseks teehoolduseks kulub 16 miljonit eurot

Tiina Kaukvere
, Eesti uudiste päevatoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Teehoolduse kolm erinevat taset - vasakul madalaim tase, keskel keskmine tase ja paremal parim tase.
Teehoolduse kolm erinevat taset - vasakul madalaim tase, keskel keskmine tase ja paremal parim tase. Foto: maanteeamet

Maanteeameti kinnitusel on talvise teehoolduse eelarveks tänavu umbes 16 miljonit eurot ning summa suurus ei sõltu seejuures ilmastikuoludest.

Eestis on avalikult kasutatavaid teid üle 40 000 km, millest 16 489 km jagu on riigimaanteid. Ülejäänud on kohalikud teed ja tänavad. Riigimaanteede hoolduse eest vastutab maanteeamet, kes on jaganud hooldustasemed kolmeks. Kõige sõidetavamatel teedel teostatakse kõrgeimat hooldust (2061 km), mis tähendab, et lisaks lume lükkamisele puistatakse teele ka soola. Madalaim hooldustase tähendab, et teed hoitakse lumevabad, ent libedatõrjet tehakse väga minimaalselt (10 760 km).

Maanteeameti peadirektori asetäitja Toomas Tootsi kinnitas, et kulud, mis teede kõrgetasemeliseks hoolduseks tehakse, on väga suured. «Kui tahaksime 10 000 km kõrgemal tasemel hooldada, siis kulud läheksid väga suureks,» nentis Tootsi, et see ei oleks proportsionaalne, kuna liiklusintensiivsus on sellistel teedel madal.

Kõrgeima tasemega hooldus maksab kilomeetri kohta 2752 eurot, keskmisele hooldusele kulub 1325 eurot km kohta ning madalamale hooldusele kulub 527 eurot km kohta.

2061 km hoolduseks kulub umbes 5 670 000 eurot. Samas kui keskmise tasemega teehoolduseks (kokku 3668 km) kulub 4 860 000 eurot ning madalama taseme hoolduseks 5 670 000 eurot (10 760 km).

Tootsi sõnul on talvise teehoolduse kogueelarve seega 16 miljonit eurot. See ei sõltu ilmastikuoludest. Hooldusfirmad võtavad endale lihtsalt äririski, et nende kulutused võivad sõltuvalt ilmastikust muutuda.

Libedatõrjet juba tehakse

Kokku on lepingud 18 erineva ettevõttega. Igas maakonnas hoolitseb tee kvaliteedi eest üks ettevõte, ent Harjumaal on kokku kolm erinevat hooldelepingut ja Raplamaal kaks.

18. teehoolde lepingut. Allikas:
18. teehoolde lepingut. Allikas: Foto: maanteeamet

Riigimaanteede olukorra eest kannab hoolt kokku 402 masinat - baasautod, patrullautod, teehöövlid, traktorid.

Maanteeinfokeskuse juht Kristjan Duubas tõi välja, et liiklusteavet on võimalik saada lehelt tarktee.mnt.ee. Tema sõnul tehti täna juba Narva maanteel, Viljandi maanteel ja Tallinna ringteel libedatõrjet. Eeldatavasti tuleb seda terve nädal teha, sest õhk on niiske, ent öösel on miinuskraadid. Samuti saab informatsiooni maanteeameti infokeskuse numbrilt 1510. Sinna teatatud probleemid edastatakse piirkondlikele teehooldusettevõtetele.

Liiklusekspert Villu Vane soovitas kõigil harjuda, et teeolud on muutumas talviseks. Ta tõi välja, et ka kõrgelt hooldatud teed võivad hommikuti libedad olla. Vane soovitas hommikuti viis minutit varem ärgata ja valmistada auto sõiduks ette – puhastada jääkaabitsaga aknad, kontrollida, et klaasipesuvedelikku oleks ning tuled oleks korras.

Vane soovitab autos hoida jääkaabitsat, harja, ohutusvesti, kindaid, labidat, taskulampi ning sooja pleedi või jopet.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles