Lugeja küsib: miks ülbed bussijuhid bussi poole jooksvaid inimesi vahetpidamata maha jätavad?

Uwe Gnadenteich
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
TLT bussid.
TLT bussid. Foto: Heiki Rebane/BNS

Nördinud lugeja heidab Tallinna Linnatranspordi ASi bussijuhtidele ette hoolimatust viimasel hetkel bussile kiirustavate sõitjate suhtes.

«Üleeile kella 20 paiku kõndisin Järve keskuse juures Risti bussipeatuse poole ja olin sellest umbes 15 meetri kaugusel, kui buss ette jõudis. Tegin ka paar jooksusammu, et kindel olla, et jõuan kohale. Aga vähem kui üks meeter enne ukseni jõudmist hakkas uks kinni liikuma. Kuna oli libe ja mul seljakott seljas ning poekott käes, ei hakanud sulguva ukse vahelt sisse pugema. Uks sulgus lõplikult ja jäin nõutult bussijuhi poole vaatama. Minu üllatuseks seisis buss veel 5-6 sekundit, et esiuksest üks reisija välja lasta ja sõitis siis minema. Bussi number oli 335 TAK, nr 32,» kirjeldas Postimehe lugeja Silvar.

«Ja see pole esimene kord kui bussijuhid vähem kui viie meetri kaugusele jõudnuid enam peale ei võta, kuigi aega veel on. Üks juhtum mõni kuu tagasi oli eriti nahaalne, kui inimene jooksis üle tee, vehkis kätega ja jõudis põhimõtteliselt ka ukseni, kui bussijuht lihtsalt minema sõitis. Sooviks küsida TLT'lt, miks bussijuhid bussi poole jooksvaid inimesi vahetpidamata maha jätavad?»

Vastab Tallinna Linnatranspordi ASi avalike suhete spetsialist Urmas Tooming:

Kindlasti ei jäta bussijuhid vahetpidamata bussi poole jooksvaid inimesi sihilikult bussist maha. Tuleb rõhutada, et kui vähegi võimalik, peaks inimene õigeaegselt peatusse minema, mitte viimasel sekundil jooksma. Bussijuhi vaatevälja laius külgpeeglist on 1,5 meetrit bussi välisküljest. Kui inimene jääb bussist kaugemale kõrvale, ei pruugi juht teda peeglist märgata.

Peatuses seistes jälgib bussijuht parempoolsest külgpeeglist, kuidas inimesed ustest väljuvad ja sisenevad. Kui peeglis ei ole enam näha ühtegi väljujat või sisenejat, vajutab juht uste sulgemise nuppu ning vaatab seejärel juba vasakpoolsesse külgpeeglisse, et ohutult peatusest sõitu alustada. Kui sel ajal veel mõni inimene bussi uste juurde jookseb, siis tõesti bussijuht teda enam ei näe. Silvari juhtum toimus õhtul kella 20 paiku, kui väljas on juba pime ning tegemist oli pika liigendbussiga. Selline olukord teeb viimasel hetkel bussi tagumise ukse juurde jõudnud inimese märkamise juhile veelgi keerulisemaks. Isiklikult olen korduvalt näinud, kuidas bussijuht ootab , et bussi poole jooksev inimene peale saaks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles