Päevatoimetaja:
Anu Viita-Neuhaus

Lennuamet ja OJK Tallinna lennuvälja intsidenti uurima ei hakka

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Ryanairi lennuk
Ryanairi lennuk Foto: SCANPIX

Lennuamet ja Ohutusjuurdluse keskus (OJK) ei alusta uurimist seoses esmaspäeval Ryanairi lennukiga Tallinna lennuväljal aset leidnud intsidendiga, sest tegemist polnud niivõrd ohtliku vahejuhtumiga.

22. detsembril leidis pealinna lennujaamas aset vahejuhtum, kus Milanost Tallinnasse teel olnud Ryanair’i Boeing 737 maandus ohtlikult lähedale Flybe õhusõidukile. Ryanair’il polnud lõplikku maandumisluba ning rajale laskudes oli seal veel Flybe lennuk. Ryanair’i lennuk maandus peaaegu ning tõusis seejärel uuesti õhku. Kokkupõrget ei toimunud. Pärast kordusringi tegemist maandus lennuk turvaliselt lennurajal.

Lennujuhtimisosakonna juhataja Üllar Salumäe ütles teisipäeval TV3-le antud intervjuus, et Ryanair’i piloot oleks pidanud tegema kordusringi enne rajale laskumise alustamist. Antud juhtumi puhul võis Ryanair'i piloot võtta vastu otsuse kordusringile minna alles laskumise ajal.

«Me ei saa tänase päeva seisuga täpselt väita, et Ryanair ei käitunud vastavalt oma juhistele ja ei läinud kordusringile, sest kordusringile minek on selline asi, mis võtab õhusõidukilt ka natukene aega, enne kui ta suudab uuesti oma kiirust ja kõrgust koguda,» selgitas Salumäe.

Vastupidiselt sotsiaalmeedias levinud kuuldustele, nagu oleks tegemist olnud üliohtliku situatsiooniga, kinnitas Salumäe, et isegi kui Ryanairi lennuk oleks jõudnud esimesel katsel maanduda, poleks see kaasa toonud traagilisi tagajärgi.

Lennuameti pressiesindaja Riina Muld sõnas Postimehele, et amet on vahejuhtumist teadlik, kuid tõenäoliselt eraldi uurimist ei toimu, sest tegemist polnud niivõrd ohtliku olukorraga. «Lennuamet on vahejuhtumist teadlik. Seda teavet kasutatakse ohutusalases analüüsis ja edasises järelevalve tegevuses. Eraldi uurimist ei toimu,» rääkis Muld. Ka OJK sõnul polnud tegemist juhtumiga, mis vajaks nendepoolse uurimise algatamist.

Salumäe lausus teisipäeval, et Lennuliiklusteeninduse AS alustas juhtunu uurimiseks sisemenetlust.

Tagasi üles