Tallinn kulutas valimisreklaamiks avalikku raha

Uwe Gnadenteich
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hiiu staadioni avamisele kutsunud reklaam.
Hiiu staadioni avamisele kutsunud reklaam. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Riigikontroll leidis omavalitsuste teavituskulusid analüüsides, et Tallinn kulutas 2013. aastal valimisreklaamina mõistetavatele teavitustele ligikaudu 337 000 eurot.

Riigikontroll uuris kohalike omavalitsuste teavitustegevust valimiste eel. Teiste omavalitsuste seast jäid silma Tallinn ja Tartu. «Me vaatasime reklaame ja teavitusi laiemalt ja enamik nendest olid meie hinnangul tehtud avalikes huvides. Aga Tallinna puhul tuvastasime 2013. aasta valimiste eel 11 teavitust, mis edastasid ühel või teisel viisil poliitilist sõnumit. Neid analüüsisid ka reklaami- ja semiootikaeksperdid ja nende üsnagi ühene järeldus oli, et neid teavitusi võis mõista kui valimisreklaame,» rääkis riigikontrolli kohaliku omavalitsuse auditi osakonna auditijuht Tambet Drell.

Poliitreklaamiks peab riigikontroll nelja plakatit ja seitset teleklippi, mida Tallinna linnavalitsus laskis edastada vahetult enne kohalike omavalitsuste valimisi 2013. aasta augustis ja septembris.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles