Iga õhkutõus on õnnestumine

Liisa Tagel
, välisuudiste toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kariibi meres asuval, Hollandile kuuluval Saba saarel asub vaid 396 meetri pikkune lennurada.
Kariibi meres asuval, Hollandile kuuluval Saba saarel asub vaid 396 meetri pikkune lennurada. Foto: Vikipeedia

Reisi suurtelt lennuväljadelt alustades võib mõnikord enne õhkutõusmist tunduda, et oled hoopis veidrasse liinibussi istunud, niisamuti pärast maandumist – pooletunnine ring lennuväljal võib unegi peale ajada. Maailmas on aga palju paiku, kus lennurajal «kruiisimiseks» pole mingitki ruumi – tuleb lihtsalt võimalikult kähku maandumise-õhkutõusmisega ühele poole saada, ja kõik.

Lisaks asuvad lühikesed lennurajad sageli paikades, kus valitsevad äärmuslikud kliimatingimused, või on seal mäed, meri, hoonestus ja muu selline, mille keskele on maandumispaik kuidagimoodi ära mahutatud. Adrenaliini jätkub nii reisijatele kui ka pilootidele, kes peavad selliseid maandumisi spetsiaalselt harjutama – igaüht enda, reisijate ja lennukiga riskima ei lasta.

Maailma lühimaks kommertslennuväljaks peetakse vaid 396 meetri pikkust lennurada Juancho E. Yrausquini nime kandval lennuväljal Kariibi meres asuval Saba saarel. Reaktiivmootoriga lennukitel sinna asja pole, ent propelleritega lennukid ja helikopterid saavad maandutud küll, kuigi see vajab vilumust – silmas tuleb pidada tormituuli ja raja mõlemas otsas paiknevaid kaljusid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles