E-kool läbis põhjaliku uuenduskuuri

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fragment e-kooli keskkonna esiküljest
Fragment e-kooli keskkonna esiküljest Foto: e-kool

E-kool läks uuest õppeaastast üle uuele platvormile, mis võimaldab vahendada koolielu kohta enam andmeid ning kasutajatel neis mugavamalt liikuda.

«Vana e-kool oli pärit aastast 2002, aeg on edasi läinud ja muutunud on ka nõudmised,» põhjendas e-kooli haldava Koolitööde AS-i esindaja Sten Soosaar muudatuste tegemist.

Praegu pole uues keskkonnas ajutiselt võimalik näha vanu andmeid, näiteks eelmiste õppeaastate hindeid, kuid hiljemalt oktoobris tulevad need taas nähtavale, lubas Soosaar.

E-kooli varasemad kasutajad pääsevad koolikeskkonda samalt aadressilt, sama kasutajatunnuse ning parooliga. «Uus platvorm võimaldab natuke rohkem teenuseid osutada nii õpetajatele, koolidele kui lastevanematele,» lisas esindaja.

Lihtsamaks muutub ühel kasutajal mitme lapse kohta info vaatamine. «Kui varem pidi lapsevanem mitme lapse andmete vaatamiseks oma rolle muutma – nüüd olen selle lapse vanem ja lähen sinna kooli, nüüd aga teise lapse vanem seal koolis, siis uues platvormis tuuakse info teie kasutaja avalehele kokku,» selgitas Soosaar.

«Kõige põhimõttelisem muudatus on see, et uues e-koolis püüame rohkem välja tuua selle, mille eest laps hinde sai,» sõnas ta. Varasema klassipäeviku, hinde ja tunnikirjelduse asemel hakkab e-kool andma täpsemat infot ka ülesande kohta.

Koostöös kirjastustega hakatakse sügise jooksul e-kooli lisama e-õpikuid. Õpetaja saab keskkonna kaudu hakata ülesandeid ette valmistama, õpilane saatma õpetajale ülesande vastuseid, õpetaja neid omakorda hindama.

Puudumistele tähelepanu

Palju rõhku on pandud õpilaste puudumiste jälgimisele. Uus põhikooli- ja gümnaasiumiseadus võimaldab ohtralt popitavate laste vanematele trahve määrata, mistõttu e-kool püüab koolist puudumistest vanemaid paremini teavitada. «Kuna on konkreetsed parameetrid, mille järgi neid hinnatakse, mitu järjestikust puudumist tohib olla jne, siis püüame ka analüütikat välja tuua,» lisas Soosaar.

Soosaare sõnul ei tea e-kooli haldav Koolitööde AS praegu veel päris täpselt, kui hästi uuel platvormil koolikeskkond näiteks 200 000 inimese üheaegsel kasutusel töötab, sest tegu on täiesti uue tarkvaraga. Vana platvorm jäi kooliveerandi lõpus kerkiva külastatavuse puhul sageli hätta.

«Andmemaht ja õpilaste huvi ületas vana keskkonna võimalused. Nüüd püüame uue platvormi hästi ruttu tööle saada, aga eks esimestel päevadel võib see vahel anda veateateid või uimane olla,» hoiatas ta.

Praegu on e-kooliga ühinenud 440 kooli ja umbes 350 000 kasutajat, mis tähendab 75 protsenti koolidest ja 95 protsenti õpilastest. Uue õppeaasta eel liitus keskkonnaga 15 kooli.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles