Rõivas: Tallinna-Tartu neljarajaliseks ehitamise pudelikael pole rahapuudus

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mäo liiklussõlm
Mäo liiklussõlm Foto: Andrus Eesmaa / Järva Teataja

Peaminister Taavi Rõivas märkis, et Tallinna-Tartu maantee kiiremat ehitust neljarajaliseks ei takista mitte riigi rahapuudus vaid pigem oht, et see tõstaks tee-ehituse hinnad kõrgele.

Ajakirjaniku küsimusele, kas ei võiks neljarajalise Tallinna-Tartu maantee laenurahaga kiiremini valmis ehitada, vastas Rõivas, et maantee neljarajaliseks ehitamine senisest pikemal lõigul tuleb niikuinii ette võtta. «Seda, mis on selleks parim rahastamisvõimalus, tuleb hästi kainelt analüüsida. Ei peaks ükski rahastamisvariant tabu olema, aga samas lihtsalt uisapäisa öelda, et võtame laenu, siis saame kiiremini ehitada, ei pruugi ka nutikas olla,» rääkis peaminister.

«Kui me hästi hüppeliselt suurendame näiteks ehitusvaldkonnas riigipoolset tellimust – nagu me tegime hoonete energiasäästlikuks renoveerimisel CO2 rahaga, suurusjärk oli isegi väiksem kui Tartu maantee ehitamine oleks, siis sellega kaasnes hüppeline hinnatõus. Kui me suudame hüppelist hinnatõusu ära hoides Tartu maanteed kiiremini ehitada, siis sellele võimalusele peaksime me kindlasti avatud olema,» ütles Rõivas.

Samas polnud ta kindel, et selleks võimaluseks on just laenu võtta vaja. «Ilmselt suudaksime seda ka ise teha,» arvas peaminister. «Olulisem pudelikael kui rahapuudus on see, kui kiiresti suudaksime mobiliseerida Eesti ehitusettevõtteid ilma, et see hüppeliselt tõstaks nende hinda.»

Põllumajandusminister Ivari Padar lisas, et Tallinna-Tartu maantee tuleb kindlasti võimalikult kiiresti valmis ehitada. Ka tema kinnitas oma kogemustest, et kui turule tuleb korraga palju raha, hüppavad hinnad kordades. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles