Soomlane purjetab paadisillaga Tallinnast Helsingisse

Andres Einmann
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Suveetenduse «Kon-Tiki» lava Käsmu rannavees
Suveetenduse «Kon-Tiki» lava Käsmu rannavees Foto: TEET SUUR/VIRUMAA TEATAJA

Soomlane Kari Nurmi kavatseb purjetada aprilli lõpus paadisillast tehtud purjekaga üle Soome lahe Tallinnast Helsingisse, teadaolevalt ei ole keegi varem taolise alusega sellist teekonda ette võtnud.

Nurmi teatel soovib ta oma teekonnaga juhtida tähelepanu naftatankerite tihedale liiklusele Soome lahes ja sellest tulenevatele keskkonnaohtudele.

Purjeka aluspõhi on tehtud paadisillast, mille peale on ehitatud Norra seikleja Thor Heyerdahli ehitatud kuulsat parve Kon-Tiki meenutav ülaosa. Alusel on kaks puust masti, õlgkatusega varjualune ja nelinurkne puri. Aluse ülaosa on kõik ise käsitööna valmistatud.

Teekond algab 27. aprillil. Samal kuupäeval ehk 27. aprillil 1947 alustas Kon-Tiki teekonda Peruust üle vaikse ookeani Polüneesiasse.

Nurmi hinnangul võtab tal sellise alusega Soome lahe ületamine aega 1-2 päeva.

Idee taolise alusega soome lahte ületada tekkis Kari Nurmil juba kuus aastat tagasi, kuid idee teostuseni jõuab ta alles tänavu.

Teekond võib kujuneda närvesöövaks, kuna Soome laht on üks tihedaima liiklusega merealasid kogu maailmas. Iga päev sõidab Soome lahes umbes 20 naftatankerit, kümneid reisi- ja kaubalaevu ning palju väiksemaid aluseid. Suvel võib Soome lahes korraga olla liikumas kuni 500 alust. Seega tuleb Nurmil olla väga tähelepanelik, et vältida laevadega kokkupõrget või karilesõitu.

Tagasi üles