Naistepäeva elektrikatkestuse põhjustas ebasoodsate asjaolude kokkulangemine

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Подстанция

FOTO: Peeter Langovits

8. märtsi õhtul jäid ilma elektrivarustuseta tuhanded tallinlased Lasnamäel ja Pirital.

Kokku kadus elekter 7600 Elektrilevi kliendil, ehk umbes 20 000 inimesel. Tänaseks on Elektrilevi tollaseid sündmusi analüüsinud ja neist oma järeldused teinud. «8. märtsil mõni minut enne kella seitset õhtul lülitus välja üks kõrgepinge kaabel Pirita-Kosel. Selle tulemusena jäi elektrivarustusest ilma 483 klienti. Kuid sellega hädad veel ei lõppenud. Kell 19.17 lülitus täielikult välja Mahtra tänaval asuv alajaam. Selle tõttu kasvas ilma elektrivarustuseta jäänud klientide arv üle 7600. See puudutas umbes 20 000 Tallinna elanikku, kui võtta keskmiseks leibkonna suuruseks 2,3 inimest, » rääkis Elektrilevi juhatuse liige Jaanus Tiisvend linnavalitsuse pressikonverentsil.

«Me asusime kohe kõige suurema katkestusega piirkonnas, sealsamas Mahtra tänava kandis katkestust likvideerima. 40 minutiga saime voolu tagasi 4000 kliendile. Kell 21.13 olid 6800 klienti voolu tagasi saanud ja ilma vooluta oli veel 800 klienti. Neist 300 said voolu tagasi järgmise tunni jooksul ja viimane piirkond, kus elektrivarustus taastus oli teletorni vastas olev Pirita-Kose rajoon,» lisas ta.

Tänaseks on välja selgitatud ka katkestuse põhjused. «Sellises elektrivõrgus nagu Tallinn, ei jää  ühe kaablirikke pärast üldjuhul keegi ilma elektrita. Kõik tarbijad lülitatakse tavaliselt automaatselt  ümber. Aga tookord lülitus kõigepealt välja Botaanikaaiast Lasnamäe poole suunduv kaabel, kus oli lühis. Teine kaabel, mis tööst välja jäi, oli Tondiraba- Paasiku-Katleri piirkonnas. Kolmandaks läks sõna otsese mõttes katki Mahtra alajaamas oleva jaotusseadme voolutrafo Sellele tulid suured praod sisse ja sellest tekkis lühis, mille tõttu lülitus kõigi nende piirkondade elektrivarustus välja,» kirjeldas Tiisvend.

Ta tunnistas, et firmal on linnavalitsusega küll kokkulepe, et kui vooluta jäänud klientide arv on üle 900, siis tuleb sellest linna kriisikomisjoni teavitada, kuid tookord jäi see tegemata.

«Meie eksimus oli see, et meie töötajad asusid küll usinalt katkestust likvideerima, aga selle jäeti teatamata Tallinna linnale,» tunnistas Tiisvend.

Ablinnapea Kalle Klandorfi sõnul tuleks kokkuleppes olevat arvu 900 ilmselt vähendada.

«Kui 900 klienti jääb elektrita, siis see ei tähenda 900 inimest. See on 900 punkti ja see võib puudutada tuhandeid inimesi. Meil tekkis selline mõte, et võib-olla peaks seda arvu vähendama, nii et linn saaks elektrikatkestusest varem teada,» ütles Klandorf.

Tagasi üles