Postimees teeb otseülekande hariduskonverentsilt «NUTT* tuleb peale»

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Postimees teeb otseülekande kolmapäeval, neljapäeval ja reedel toimuvalt Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutuse (HITSA) Innovatsioonikeskuse rahvusvaheliselt kevadkonverentsilt, millel tuleb arutlusele nutika tehnoloogia kasutamine õppetöös.

Eelkonverents toimus kolmapäeval, 15. aprillil Tallinna loomaaia keskkonnahariduse keskuses.

Konverentsi põhiprogrammis neljapäeval ja reedel, 16.-17. aprillil, saavad sõna eksperdid Eestist, Suurbritanniast, Austraaliast, Ameerika Ühendriikidest ja Soomest, arutlemaks muutunud õpikäsituse ning sellega kaasnevate võimaluste ja väljakutsete üle kõigil haridustasemetel.

Konverentsi üks peaesinejaid Elizabeth Burd Newcastle’i ülikoolist Austraaliast tutvustab uudse ümberpööratud klassiruumi meetodi rakendamise võlu ja valu. Soome eksperdid räägivad ilmingupõhisest õppest, mis on hiljuti toonud Soome rahvusvahelise hariduselu keskpunkti.

Lisaks välismaistele ettekannetele jagavad Eesti õppejõud, õpetajad ja haridustehnoloogid töötubades oma kogemusi, kuidas tehnoloogia kaasamine on õppimisviisi muutnud ja õppijate tulemusi mõjutanud. Vaatluse alla tulevad erinevad veebipõhised keskkonnad, tehnoloogilised vahendid ja IT-lahendused ning uudsed meetodid hariduses.

Konverentsi kava reedel:

9:00– 11:00 II PARALLEELSESSIOON (TTÜ aula ja SOC-maja IV korrus)

Töötoad:

Hindamine - kuidas ma tean, et ma tean?   (SOC-414)

Töötoas vaadeldakse hindamist erinevate nurkade alt:

  • Hindamise tagasiside nipid; Piret Luik (Tartu Ülikool)
  • Hindamismudelite keskkonnad; Varje Tipp (Pärnumaa Kutsehariduskeskus)
  • Kujundav hindamine, hindamine hindamismudelite abil; Laine Aluoja (Türi Põhikool)
  • Simulatsioon hindamismeetodina; Vaiko Mäe ja Marek Link (Sisekaitseakadeemia)

 

Kuidas tehnoloogia klassiruumis mõjutab õppimist?   (SOC-415)                      

NB! Soovitav on isiklik nutiseade kaasa võtta!

Töötoas jagavad kolm õpetajat koos praktiliste näidetega oma kogemust, kuidas tehnoloogia kasutamine on muutnud õppimist ja õpetamist klassiruumis ning  mõjutanud õpilaste õpitulemusi. Töötoas arutleme, kas tehnoloogia kasutamine aitab kaasa nn tulevikuoskuste arendmisel.

  • Ümberpööratud klassiruumi metoodika rakendamine; Annika Laar (Tartu Hiie Kool)
  • LearningApps keskkonna ainetundides kasutamine; Anne Kaare (Pärnu Vanalinna Põhikool)
  • Tehnoloogia kasutamine inglise keele õpetamisel; Ingrid Maadvere (Gustav Adolfi Gümnaasium)

 

Phenomenon Based Learning - Students in the Focus   (TTÜ AULA, sünkroontõlge)

Taru Kekkonen, Aki Luostarinen (Otavan Opisto)

 

Standardiseerides 3D Printimist   (SOC-413)

Taavi Kikas (3DPrinterOS Co-Founder) ja Rene-Oscar Ariko (3DPrinterOS Business Development Manager)                                      

Mida teeksid Sina, kui saaksid oma kodus toota kõike, mida hing ihaldab? Kunagi ulmefilmide pärusmaale kuulunud 3D-printimine on nüüdseks käegakatsutav reaalsus: nii, nagu Microsoft lihtsustas kunagi arvutitega tegevust, paneb 3DprinterOS nüüd omavahel sünkroonis töötama arvutitega ka pilve- ja printerisüsteemid.

3D printimist rakendatakse kõikjal: ehitusest tööstuseni, biotehnoloogiast moe ja hariduseni. 3DPrinterOS on eemaldanud tülikad vaheetapid, muutes keerulise 3D printimise tehnika kasutaja jaoks imelihtsaks, nii et isegi lapsed oskavad seda kasutada.

 

"TeamViewer" töövahendi kasutamise võimalused (1h)   (SOC-412)

NB! Töötoas osalemiseks tuleb oma nutiseade kaasa võtta!

Riina Tralla (Luua Metsanduskool) ja Tarmo Teekivi (Tartu Kutsehariduskeskus)

Liitreaalsuse töötuba (1h)

Liisi Griffel (Tartu Erakool)

Liitreaalsuse töötoas saab tutvuda Aurasma rakendusega, mille abil kombineeritakse reaalne keskkond (pilt) virtuaalse keskkonnaga (video). Teeme ise valmis lühikese video ning liidame selle pildile, äratades sellega viimase ellu

11:00 – 11:30 Kohvipaus (TTÜ fuajee ja SOC-maja IV korrus)

11:30 – 13:30 III PARALLEELSESSIOON (TTÜ aula ja SOC-maja IV korrus)

Töötoad:

Koolijuhtide töötuba   (SOC-413)

Meeri Sild (Tallinna Lilleküla Gümnaasium), Liina Tamm (Konguta Kool), Riin Saadjärv (Puhja Gümnaasium), Ale Sprenk (Krabi Kool), Ilona Must (Pärnu Vabakool), Hannely Luik-Stogov (Valga Põhikool)

Töötoas annab koolitaja Meeri Sild ülevaate koolitusprogrammi „Digiajastu haridusjuht“ koolitusest „Õppeprotsessi juhtimine digiajastul“ ning koolituse lõpetanud kuue meeskonna esindajad arutavad, kuidas mõjutas arendusprojekt nende asutust tervikuna.

 

Uudsed ja ratsionaalsed IT-lahendused kooli igapäevatöö vähendamiseks   (SOC-415)

Piiu Pilt ja Laas Toom (EENet), Lauri Võsandi (MTÜ Alvatal), Peeter Laanoja (Merivälja Kool)

Töötoa esimeses osas näitab EENet, kuidas töötab nende arendatud identiteedihaldussüsteem HarID erinevate operatsioonisüsteemidega (Windows, Linux). Simuleeritakse uute õpilaste vastuvõttu ning nendele asutuse ja kasutajaprofiili seose lisamist.

Töötoa teises osas tutvustatakse Tallinna koolide vabavarale ülemineku projekti taustal, kuidas keskhaldusvahendite ja keskse autentimisega IT-tugiisiku töömahtu vähendada. Alvatal ja Merivälja Kool näitavad, kuidas 15 minutiga masspaigaldada vabavaralise operatsioonisüsteemi Ubuntu tööjaamasid tarkvara Butterknife abil. Tutvustatakse süsteemi keskset haldamist ja autentimist ning lisaväärtust loovaid vabavaralisi lahendusi nagu ownCloud.

 

VOSK rakendamine koolis - mida silmas pidada?   (SOC-414) 

NB! Soovitav on isiklik nutiseade kaasa võtta!

Diana Veskimägi, Maris Vain ja Mare Hallop (Pärnu Vanalinna Põhikool)

Pärnu Vanalinna Põhikool on edukalt rakendanud oma koolis nutiseadmete kasutamist õppetöös. Kooli õpetajad ja haridustehnoloog jagavad kogemusi ning arutlevad teiega koos, mida tuleb arvestada, et nutiseadmete kasutamisest võidaksid kõik – nii õpilane, õpetaja kui ka koolijuht.

 

E-õpik, see polegi õpik?   (TTÜ aula)                             

E-õpikute töötoa eesmärk on koondada e-õpikutega tegelevad uurimisrühmad, kirjastused ja organisatsioonid. Töötoas otsitakse vastuseid järgmistele küsimustele: Missugune on tuleviku “e-õpik”? Milliseks muutub õpik, kui see paberi küljest lahti haagitakse ja üksnes elektroonsel kujul avaldatakse? Kas see on e-raamat, tarkvararakendus, kasutaja poolt kokku pandud digitaalsete õpiobjektide kogum või hoopis midagi muud? 

Töötoas jagavad oma nägemust ja visiooni e-õpikutest järgmised kutsutud külalised: Terje Väljataga, Ilja Smorgun, Mart Laanpere (Tallinna Ülikooli haridustehnoloogia keskus), Kaido Reivelt (Tartu Ülikooli koolifüüsika keskus),  Kaarel Oja (Kirjastus Maurus)Hendrik Väli (Kirjastus Avita)Karen Kärtmann (Tartu Erakool)Tõnis Kusmin (Silmaring MTÜ)

 

Äpi loomine töövahendiga "MIT App Inventor 2"   (SOC-412)

Marika Anissimov (Viljandi Gümnaasium), Maris Maripu (Haljala Gümnaasium)

Töötuba on praktilise väljundiga, mille tulemusena valmib osalejale mobiilirakendus.                      

 

ECHO töötuba   (SOC-407)

NB! Töötuba on ingliskeelne!

Argo Ilves (Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutus)

In this workshop we will look at the active learning experience from both a student and instructors perspective. Participants will have the chance to try tools that can be used to address learning before, during and after class as well as tools available to students to aid them with their studies and revision. The workshop will also demonstrate and discuss the capture capabilities of Echo360’s Active Learning Platform and the associated workflows for capture.     

13:30 – 14:30 Lõuna (TTÜ SOC-maja IV korrus)

14:30 – 16:00 III PLENAARSESSIOON   (TTÜ AULA)

Moderaator: Peeter Normak (Tallinna Ülikool)

Ettekanded:

"Teaching and Learning with Blogs and Google Apps"

Peter Rafferty (Green Park Primary School)

 

"Tulevik algas eile: igaühe ellujäämisoskused infoühiskonnas"

Ain Aaviksoo (Sotsiaalministeerium)

16:00 KONVERENTSI „NUTT* tuleb peale“ LÕPETAMINE
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles