Andres Talts: reaalkooli õpilased ootavad õpetajalt rohkemat

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna reaalkooli matemaatikaõpetaja Andres Talts.
Tallinna reaalkooli matemaatikaõpetaja Andres Talts. Foto: Peeter Langovits

Tallinna haridusameti poolt Eesti 2010. aasta õpetaja kandidaadiks esitatud Tallinna reaalkooli matemaatikaõpetaja Andres Taltsi sõnul on selles koolis ühelt poolt lihtsam tööd teha, sest lapsi huvitavad just reaalained, teisalt peab õpetaja aga rohkem pingutama ja süvitsi minema.

Taltsi väitel on lapsed reaalkooli tulnud just selleks, et saada matemaatikas ja teistes reaalainetes tugev põhi alla ning minna seejärel kõrgkooli füüsikat, keemiat, bioloogiat, geenitehnoloogiat või midagi muud sellist õppima. See tähendab, et matemaatika õpetajalt oodatakse tavapärasest süvenenumat suhtumist oma ainesse.

Taltsi peetakse pedagoogiks, kellel on suur kirg õpetada matemaatikat. Õpilastele on hinnatud õppematerjalide varasalveks tema kodulehekülg, kuhu õpetaja on üles pannud vanu kontrolltöid ja muud vajalikku.

«Eks matemaatika õppimine sõltub paljuski sellest, kuidas ainet õpetatakse ning mida saada tahetaks,» ütles Talts. «Kõik algab tõsiasjast, kui lihtsaks ja arusaadavaks teooria teha ning kuidas seda igapäevaelu ja ümbritsevaga seostada. Kui sa asjast aru saad ja oma naha peal koged, siis jääb see sulle ka külge.»

2006. aasta matemaatika riigieksam oli Taltsi sõnul tõesti raske, kuid viimastel aastatel enam mitte. Kui õpilane on regulaarselt õppinud, siis ei tohiks tal eksamil läbisaamisega probleeme tekkida. Raskusi võib ette tulla neil, kes lahendavad ainult riigieksami ülesandeid ega püüa tungida matemaatika sisusse. Ülesannete sõnastus on ju igal aastal erinev. Kolme aasta pärast muutub matemaatika kohustuslikuks riigieksamiks.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles