Sigrid Kõiv: laat lennujaamas

Sigrid Kõiv
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sigrid Kõiv
Sigrid Kõiv Foto: Mihkel Maripuu

Meie lennuühendusi muu Euroopaga peetakse suhteliselt kesiseks, kuid et Tallinn on tuleval aastal Euroopa kultuuripealinn, võiksid linnavalitsus ja lennujaam siiski kokku istuda ning liikumise südalinna ja lennujaama vahel kuidagi sujuvamaks muuta. Sest lennud ikkagi toimuvad, aga lennujaamast linna saamine nõuab põhjalikke teadmisi kohalikest oludest.




Praegu peab õhuvärava kaudu Tallinna saabuja suuresti ise vaatama, kuidas kesklinna saada. Bussid muidugi käivad, isegi kaks tükki – nr 2 Reisisadam-Mõigu, nr 65 Lennujaam-Lasnamäe. Olenevalt kellaajast üks kuni kolm korda tunnis, lihtsalt oodata tuleb.

Teine variant on võtta takso, kuid see pole niisama lihtne. Nii näiteks võib avastada, et taksod, mis seisavad saabuvate lendude ootel, küsivad ümmarguselt 50 krooni kilomeetri eest. Ning taksojuht on varmas kinnitama, et sellised ongi taksohinnad Tallinnas.

Muidugi pole need sellised ning kogenum reisija teab, et pagasi ootel ei maksa niisama, käed taskus, passida, vaid võib enesele juba takso tellida. Kui aga lend saabub hilja õhtul või sissetulevaid lende on mitu ja bussi ka parajasti ees pole (pealegi ei mahu sinna lennukitäis inimesi), käib lennujaama ees tõeline laat: tellitud ja tellimata taksod tulevad ja lähevad ning pagas näpus ja kella pealt aega võttes peab reisija suutma selles summas leida just enda tellitud masina. Eks needki, kes küsivad poolsada krooni kilomeetri eest, saavad kliendi: välismaalase, kes ilmselt alles hiljem avastab, et teda on lüpstud, ning see on olnud esimene kokkupuude meie maaga – see on ju Ida-Euroopa!

Tallinna lennujaama eripära on suhteline lähedus kesklinnale. Kui lennujaam asuks näiteks Kosel, ei arvaks keegi, et lennureisijad pressigu end Tartu-Tal­linna liinibussi.

Enamikus euroopalikes lennujaamades (neis, millega me tahame sarnaneda) on pääs sinna ja ära lahendatud sirgjooneliselt. Trammiliini järgmiseks aastaks enam ehitada ei jõua, kuid lennujaama ja kesklinna vahel võiks kurseerida eraldi bussiliin. Vaevalt mõigulastele meeldib, et kohvritega üle nende varvaste sõidetakse. Ning Lasnamäe inimesed on kindlasti rõõmsad, et lennujaama käib bussiliin, kuid ka ülejäänud võiksid hõlpsamalt kesklinna saada. Turistki ei alusta Eestiga tutvumist üldiselt Lasnamäelt, vaid ikka südalinnast.

Kui aga eraldi bussiliin üle jõu käib, võiks Tallinn vähemalt taksofirmad kokku kutsuda, näiteks südalinna ja sadamasse viiva sõidu eest tasu kokku leppida ning hinnakirja lennujaama ette üles panna. Ka sellist praktikat parema puudumisel kasutatakse. Peaasi, et lennujaama-esine ei näeks välja nagu turg ja reisijad ei tunneks end riiki saabudes kohe petetuna.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles